22.12.2023
Ecosistem digital interconectat și integrat în cadrul UAT Municipiu Adjud,
Cod Sipoca 1189/MYSMIS2014+ 154833
Municipiul Adjud, prin Primăria Municipiului Adjud, a finalizat, în calitate de beneficiar, proiectul ”Ecosistem digital interconectat și integrat în cadrul UAT Municipiu Adjud” – cod SIPOCA 1189/MySMIS2014+ 154833 finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 – 2020, axa prioritară ”Administraţie publică şi sistem judiciar accesibile şi transparente”, operațiunea ”Introducerea de sisteme şi standarde comune în administraţia publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanţă cu SCAP”, componenta 1 ”CP16/2021 less Fundamentarea deciziilor, planificare strategică şi măsuri de simplificare pentru cetăţeni la nivelul administraţiei publice locale din regiunile mai puţin dezvoltate”, în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă (POCA).
Obiectivul general al proiectului a vizat consolidarea capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul UAT Municipiul Adjud în ceea ce privește exercitarea atribuțiilor prevăzute de OUG 57/2019 privind Codul Administrativ prin implementarea de măsuri pentru îmbunătăţirea procesului decizional și a planificării strategice și de digitalizare menite să ajute la creşterea performanţei instituţiei, stabilirea unor criterii de performanţă, standardizarea modului de lucru şi a activităţilor specifice, implementarea unor instrumente de monitorizare şi evaluare a rezultatelelor/indicatorilor în etape intermediare/finale, la creşterea gradului de interoperabilitate a sistemelor informatice și interconectarea cu ceilalţi actori care operează sisteme informatice compatibile, atât din perspectiva back-office, cât și din perspectiva front office.
Proiectul are drept obiective:
- Crearea de mecanisme, instrumente şi proceduri standard pentru fundamentarea deciziilor și planificarea strategică pe termen mediu și lung în Municipiul Adjud, prin elaborarea Planului Anual de Lucru al Consiliului Local și a Strategiei de management şi dezvoltare a instituției Primăria Municipiului Adjud și proiectarea unui proces de management eficient, care să corespundă nevoilor instituţiei.
- Implementarea sistemelor de management al performanţei – Balanced Scorecard (BSC) şi calităţii – Common Assesment Framework CAF care să permită Municipiului Adjud să implementeze şi să monitorizeze implementarea obiectivelor strategice
- Optimizarea procedurilor administrative interne în raport cu beneficiarii serviciilor publice, în scopul reducerii birocrației, prin implementarea unui ecosistem digital integrat și dezvoltarea abilităţilor personalului prin participarea la programe de instruire în vederea utilizării și administrării soluţiilor informatice implementate.
Principalele rezultate obținute în urma implementării proiectului sunt:
- Rezultat program R1 – Mecanisme şi proceduri standard implementate la nivel local pentru fundamentarea deciziilor şi planificarea strategică pe termen lung prin Rezultat proiect 1 – Planului Anual de Lucru al Consiliului Local (PALCL) elaborat
- Rezultat program R5 – Cunoştinţe şi abilităţi ale personalului din autorităţile şi instituţiile publice locale îmbunătăţite, în vederea sprijinirii măsurilor/acţiunilor vizate de acest obiectiv specific prin Rezultat proiect 2 – 30 consilieri locali şi angajati ai aparatului de specialitate instruiti cu privire la metodologia PALCL
- Rezultat program R1 – Mecanisme şi proceduri standard implementate la nivel local pentru fundamentarea deciziilor şi planificarea strategică pe termen lung prin Rezultat proiect 3 – Strategia de management şi dezvoltare a instituţiei Primariei Municipiului Adjud elaborată
- Rezultat program R2 – Sisteme de management al performanţei şi calităţii corelate cu Planul de acţiune în etape implementat în administraţia publică locală prin Rezultat proiect 4 – Sistem de management strategic Balanced Scorecard implementat
- Rezultat program R2 – Sisteme de management al performanţei şi calităţii corelate cu Planul de acţiune în etape implementat în administraţia publică locală prin Rezultat proiect 5 – Sistem de management al calităţii totale CAF
- Rezultat program R3 – Proceduri simplificate pentru reducerea birocraţiei pentru cetăţeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetăţeni implementate prin Rezultat proiect 6 – Implementare Ecosistem digital interinstituţional interconectat si interoperabil (platforma de comunicare interinstituţională, de lucru colaborativ pentru exercitarea competenţelor partajate, de management al identităţilor și de semnare electronică precum și baze de date partajate) inclusiv dezvoltarea abilităţilor personalului în vederea utilizării si administrării soluţiilor informatice implementate.
VALOAREA TOTALĂ a proiectului: 3.942.495,89 lei, din care:
• 3.351.121,51 lei Cofinanțare Uniunea Europeană
• 512.524,46 Cofinanțare bugetul național
• 78.849,92 Cofinanțare Municipiul Adjud
Data de începere a proiectului: 29.04.2022. Data finalizării proiectului: 15.12.2023.
Manager proiect,
Lidia Galan
lidia.galan@primariaadjud.ro
Municipiul Adjud
Str. Stadionului nr. 2, Adjud, 625100, Vrancea
Telefon : 0237/641908, int. xxx Fax: 0237/641912
e-mail: uat@primariaadjud.ro, www.adjud.ro
Proiect finanțat în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European