Ediția: Vineri 10 Ianuarie 2025 Nr. 6790
Ediția: Vineri 10 Ianuarie 2025 Nr. 6790

FOTO: Activitate transnaţionalǎ de formare Erasmus+ la Ṣcoala Gimnazială “Profesor Grozea Nicu” Răstoaca

Proiectul Erasmus+ KA210 „NO TO BULLYING a debutat cu prima activitate avȃnd ca temă TEAMBUILDING THROUGH GAME – BASED LEARNING”, care a fost derulat de Școala Gimnazială „Profesor Grozea Nicu” din Răstoaca. Proiectul a fost aprobat la runda de selecţie 2022 şi se va încheia la data de 31.03.2024. La această activitate au participat echipaje formate din profesori de la şcolile:“Prywatne Liceum Ogolnoksztalcace im. M.Wankowicza w Katowicachdin Polonia, „Agrupamento de Escolas de Paredes de Couradin Portugalia, “Ardicli Imkb Yatili Bolge Ortaokuludin Turcia.

Obiectivele proiectului sunt: formarea şi dezvoltarea la elevi de la o vȃrstă cȃt mai mică de comportamente şi deprinderi pozitive pentru a preveni comportamentul de agresiune; dezvoltarea de strategii anti-bullying în şcoli, bazate pe cele mai bune practice din ţările partenere; conştientizarea necesităţii de a ne apăra drepturile şi de a acţiona împotriva agresiunii; dezvoltarea competenţelor de luare a deciziilor, lucru în echipă, rezolvarea de probleme, comunicarea în limba engleză.

Activitatea “TEAMBUILDING THROUGH GAME – BASED LEARNING a urmat o abordare practică unde participanţii, prin aplicarea jocurilor în echipă, prin provocări şi recompense, au învăţat că doar dacă lucrează împreună, în colaborare, vor reuşi. De asemenea, s-a recunoscut că şi eşecul este o parte integrantă a procesului de învăţare şi acesta poate contribui în cele din urmă la obţinerea mai multor şanse de succes pe viitor. Oferind feedback direct asupra acţiunilor, participanţii au distins binele de rău, au identificat instantaneu greşelile, le-au corectat pe parcurs. Jocurile au oferit posibilitatea de a arăta situaţii din viaţa reală cu simulări în medii sigure şi controlate. Din motivele enumerate, s-a lucrat la realizarea unui ghid bazat pe jocuri pe care profesorii să-l folosească în activităţi didactice curente.

Programul cultural le-a oferit participanţilor şansa să cunoască aspecte ce ţin de specificul culturii romȃneşti – au vizitat oraşul Focşani, Muzeul Satului din parcul Petreşti, au asistat la un spectacol de cȃntece şi dansuri moderne şi populare, au vizitat oraşul Braşov şi cetatea medievală Bran. „Consider că prin această activitate care a încercat să găsească soluţii la problema actuală legată de bullying, participanţii s-au dezvoltat atȃt la nivel personal cȃt şi profesional prin identificarea unui set de instrumente, care vor sta la baza ghidului „Predarea bazată pe jocuri pentru învăţarea pe termen lung” care s-a realizat pe parcursul derulării activităţilor proiectului; acest set de instrumente va fi transmis şi colegilor participanţilor din şcolile unde activează şi ne dorim să reducă absenteismul elevilor, să minimizeze comportamentul de abandon şcolar, să crească legătura dintre elev-familie-şcoală, să îmbunătăţească și capacitatea elevilor de a face faţă controlului furiei şi a preveni agresiunea în interiorul grupului”, a declarat profesorul Dănilă Nicolae, directorul unităţii de învăţămȃnt.

Acest material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit.

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?