Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

GALERIE FOTO: Activitate transnaționalǎ de învățare Erasmus+ la Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” Focșani

Proiectul Erasmus+ KA229 „CO-Develop E+ Generations” a ajuns la cea de a treia activitate avȃnd ca temă „Discover Europa with Robots”, care s-a derulat de Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” din Focşani. Proiectul a fost aprobat la runda de selecţie 2020 şi a fost extins pȃnă la data de 31.08.2023. La această activitate au participat echipaje formate din profesori şi elevi de la şcolile „Heroj Radmila Siskovic” din Serbia, „Suadiye Barbaros Ilkokulu” din Turcia, „Kauno Panemunes pradine mokykla” din Lituania şi „Isis Gramsci Keynes” din Italia.

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea și schimbul de bune practici și metode educaționale inovatoare în a folosi codarea și noile tehnologii la școală, în rândul elevilor cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani. Participanţii şi-au dezvoltat competenţele digitale prin înţelegerea şi utilizarea instrumentelor digitale ca Powtoon, Kahoot, Cody Roby/ Cody Way. Au fost realizate activităţi de codare online. Punctul focal al mobilităţii: dezvoltarea unei căi rapide prin Europa, programarea roboţilor să treacă prin fiecare sit al Patrimoniului UNESCO din fiecare ţară. A fost realizată o hartă a Europei pe care roboţii Lego Mindstorms EV3 au folosit-o ca un covoraş. Roboţii au fost programaţi să se oprească la fiecare site descris în prezentările lor.

Elevii români au fost remarcaţi şi apreciaţi de profesorii invitaţi pentru seriozitate, competenţele de limba engleză şi implicare ȋn toate activităţile desfăşurate. Programul cultural le-a oferit participanţilor şansa să cunoască aspecte ce ţin de specificul culturii româneşti – au vizitat oraşul Focşani, au asistat la un spectacol de cântece şi dansuri moderne şi populare, au vizitat biserica fortificată Prejmer aflată în patrimoniu UNESCO, oraşul Braşov şi cetatea medievală Bran.

Consider că este o necesitate dezvoltarea abilităţilor digitale, creativităţii, inovaţiei la elevi în contextul actual iar proiectul prin activităţile desfăşurate şi-a atins obiectivele. Gȃndirea critică, munca în echipă, conştientizarea diversităţii culturale europene, stabilirea de relaţii de prietenie între elevii din statele participante sunt valori care fac prin proiectele Erasmus+ o Europă unită şi puternică”, a declarat profesorul Dănilă Nicolae, coordonatorul proiectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?