Vrâncenii se pot înscrie în Programul Rabla Local, din această dimineață, pe pagina de internet a Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Înscrierile în program încep de la ora 10 și vor putea fi realizate până pe 31 august 2023, ora 16:30 sau până când sunt epuizate fondurile alocate localității în care domiciliază solicitantul. Un comunicat al AFM reamintește condițiile care trebuie respectate de către fiecare persoană care vrea să se înscrie în acest program și să beneficieze de stimulentul de casare în valoare de 3000 lei. „Un alt aspect important este că persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanțare și să realizeze înscrierea în aplicație doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăsește în lista UAT-urilor care au încheiat contracte de delegare, prevăzută în aplicația informatică și pe site-ul AFM”, arată AFM.
Ulterior înscrierii, AFM va transmite primăriilor lista cu persoanele fizice înscrise în cadrul Programului. În etapa următoare, fiecare persoană trebuie să transmită la primărie documentele stabilite conform procedurii interne care trebuie publicată pe pagina de internet a administrației locale. „După semnarea contractului de finanțare cu UAT-ul, persoana fizică va casa și va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400 lei alocați din Fondul pentru mediu şi 600 lei susţinuți din bugetul local). Beneficiarul stimulentului de casare se angajează conform ghidului de finanțare că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare”, menționează AFM.
Monitorul de Vrancea a arătat că pe site-ul AFM a fost deja publicată procedura care trebuie parcursă de fiecare proprietar de autoturism vechi care vrea să obțină stimulentul pentru casare în valoare de 3000 lei. În prima etapă, proprietarii de autoturisme trebuie să își creeze conturi de utilizator, anterior înscrierii în aplicație. „Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. programul „Casa Verde fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită. În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP”, se arată în prezentarea AFM.
Cum să te înscrii în programul AFM
Fiecare persoană se poate înscrie o singură dată în aplicația AFM și trebuie să aibă domiciliul pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanțare. Persoana se va înscrie în aplicație doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăsește în lista prevăzută în aplicația informatică și pe site AFM. AFM arată că fiecare persoană care vrea să participe la programul Rabla local trebuie să își creeze contul prin prin accesarea căsuței verzi, la link-ul https://afm.ro/casare_auto_uzate.php .
După crearea contului, se accesează programul prin apăsarea butonului „Depunere cerere” și se selectează programul „Casarea autovehiculelor uzate”. Ulterior, trebuie accesată căsuța verde „Selectează UAT”, unde trebuie selectat județul, în cazul nostru Vrancea, se face click pe butonul din dreptul acestuia și se selectează primăria în raza căreia domiciliază și click pe butonul respectiv. Pasul următor este selectarea căsuței verzi „Către înscriere persoană fizică”, unde trebuie completate datele de identificare ale persoanei fizice și seriile de șasiu ale autovehiculelor uzate care urmeasă să fie casate. AFM arată că solicitarea finanțării se va face pentru toate autovehiculele uzate, într-o singură cerere. Pentru a adăuga un nou autovehicul, se va apăsa butonul „+”. AFM recomandă ca, pentru evitarea unor probleme ulterioare, solicitanții să acorde o atenție sporită introducerii fiecărei serii de șasiu.
Primăria Focșani a stabilit procedura pentru stimulentul de casare
La nivelul județului Vrancea sunt înscrise doar 19 localități în programul Rabla Local. Cea mai mare sumă a fost solicitată de Primăria Focșani, respectiv 2,4 milioane lei pentru casarea unui număr de 1000 autovehicule. Celelalte localități ale căror dosare au fost aprobate de AFM sunt : Adjud, Vânători – câte 240 mii lei – 100 auto; Jariștea, Păulești, Vârteșcoiu, Vizantea-Livezi, Câmpuri, Cârligele, Spulber, Cotești, Gugești, Străoane – câte 120 mii lei – 50 auto; Panciu, Gologanu, Urechești – câte 72 mii lei – 30 auto; Biliești – 60 mii lei – 25 auto; Nănești – 36 mii lei – 15 auto și Popești – 24 mii lei – 10 auto. În total, peste 4,4 milioane lei au fost solicitate la nivelul județului Vrancea.
La nivelul Primăriei Focșani a fost publicată deja procedura care trebuie parcursă de locuitorii municipiului care vor să beneficieze de stimulentul pentru casare. Documentele și procedura pot fi consultate pe pagina de internet, la rubrica diverse : https://www.focsani.info/pagina/casarea-autovehicolelor-uzate-instructiuni
Sursa foto: https://www.pexels.com/ro-ro/