Ministerul Transporturilor pregătește exproprierea proprietarilor de terenuri care vor fi afectați de lucrările ce vor fi executate la reabilitarea liniei de cale ferată Focșani-Roman. Primăria comunei Pufești a anunțat deja, pe pagina de Facebook – Uat Pufești, locuitorii asupra propunerilor venite de la Ministerul Transporturilor și a afișat planșele și tabelele cu proprietățile care vor fi expropriate. Tabelele și planșele sunt afișate și la sediul Primăriei Pufești. „Invităm pe toți proprietarii care au imobile cadastrale (terenuri extravilane și intravilane cu sau fără carte funciară, case însoțite de grădini etc) ce se învecinează cu magistrala feroviară București -Suceava-n.n calea ferată ce trece prin comună) să verifice tabelele afișate, să solicite informații suplimentare de la Registrul agricol pentru constata veridicitatea informațiilor în contextul unor expropieri dacă se va reabilita linia ferată Focșani-Roman”, se arată în anunțul Primăriei Pufești.
Proiectul ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Focșani-Roman” se află în faza elaborării documentațiilor de tip SF, DALI și de obținere a avizelor, a documentațiilor cadastrale și de evaluare a imobilelor ce vor fi afectate de această investiție. Documentația este realizată de Institutul de Studii și Proiectări Căi Ferate. Într-o primă etapă va avea loc o dezbatere publică în data de 9 august, la Gara CFR Adjud, pentru obținerea avizului de mediu necesar proiectului.
Conform prezentării proiectului, prin reabilitarea liniei de cale ferată Focșani – Roman va crește viteza de circulație a trenurilor la 120 km/oră pentru trenurile de marfă și 160 km/oră pentru trenurile de călători. Lucrările de reabilitare se vor derula pe o lungime de 147,7 kilometru, vor începe de la stația Focșani, inclusiv stația, și se vor termina la stația Roman. Va fi realizată o reconfigurare a traseului liniei, fiind propuse cinci secțiuni noi de traseu, cu o lungime de 12,5 kilometri, adică 8,4% din lungimea totală a traseului. Variantele propuse includ chiar și un pod nou peste Trotuș. Investiția este estimată la 1,5 miliarde euro, fără TVA.
Studiile arată că, în prezent, „linia de cale ferată Focșani-Roman se află în diverse stadii de degradare din cauza uzurii fizice și morale, precum și a depășirii duratei normală de funcționare”. Din cauza restricțiilor de viteză, durata medie a călătoriei cu trenul pe linia de cale ferată Focșani-Roman este de aproximativ 2 ore și 10 minute.
Prin lucrările care vor fi executate în cadrul proiectului va crește viteza de deplasare a trenurilor la 160 km/oră pentru 93% din lungimea totală a traseului. Vor fi reabilitate stațiile de pe traseu, cu accent pe îmbunătățirea condițiilor de călătorie și a accesibilității
persoanelor cu mobilitate redusă. Vor fi peroane înalte cu o lungime minimă de 250 metri în toate stațiile, respectiv de 150 metri în punctele de oprire. Nu în ultimul rând, proiectul prevede montarea panourilor fonoabsorbante de reducere a nivelului de zgomot pe segmentele de cale ferată ce străbat localităţile aflate în vecinătate. Proiectul este propus pentru finanțare din fonduri europene prin POIM, axa prioritară 1, Obiectiv specific (OS) 12 creșterea mobilității pe rețeaua feroviară TEN-T centrală.
Foto cu rol ilustrativ, sursa: https://clubferoviar.ro/