Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

Fără dosar cu șină la Primăria Municipiului Focșani

Primăria Municipiului Focșani a eliminat dosarul cu șină pentru serviciile prestate cetățenilor, în dorința de a simplifica relația cu cetățenii, dar și pentru a se alinia la prevederile Legii 9/2023. În acest sens, a fost creată adresa de e-mail: carte_identitate@focsani.info unde cetățeanul poate trimite copia în format electronic după actul de identitate. Practic, de acum, cererea cetățeanului se transmite Primăriei Municipiului Focșani, iar copia după cartea de identitate se transmite pe adresa de e-mail carte_identitate@focsani.info
Ulterior, serviciul la care ajunge cererea trimisă de cetățean îi solicită funcționarului responsabil cu administrarea adresei de e-mail această copie, cu o evidență clară a persoanelor care au făcut această solicitare și motivele. Le recomandăm cetățenilor să folosească această soluție, mult mai facilă decât să depună de fiecare dată câte o hârtie cu copia după buletin.
Alte măsuri de debirocratizare adoptate de Primăria Municipiului Focșani se referă la publicarea din oficiu, de către fiecare seviciu din cadrul administrației locale, a informațiilor, respectiv a modelelor de formulare de care are nevoie cetățeanul. De asemenea, a fost eliminată obligația de depunere a copiilor legalizate de pe documente, acestea fiind înlocuite cu certificarea conformității cu originalul de către funcționarul municipalității.

Pentru Primăria Municipiului Focșani debirocratizare nu înseamnă doar eliminarea dosarelor cu șină! Prin portalul eportal.focsani.info, Primăria Municipiului Focșani oferă cetățenilor servicii digitale moderne care asigură accesul la serviciile publice, dar care, în același timp, asigură transparența procesului decizional și eficientizeze interacțiunea cetățenilor cu funcționarii prin reducerea timpilor de așteptare pentru obținerea documentelor.

Astfel, printr-un simplu click pe eportal.focsani.info, focșănenii au acces online la 19 servicii gestionate de Municipiul Focșani, respectiv:
– depunere declarație fiscală pentru stabilirea impozitului pe teren în cazul persoanelor fizice;
– depunerea declarației fiscale pentru stabilirea impozitului pe clădiri de persoanele juridice;
– solicitare certificat fiscal;
– solicitare istoric rol imobil;
– solicitare Certificate de urbanism;
– solicitare Autorizații construire;
– solicitare Certificat de edificare a construcției;
– solicitări de prelungire certificat;
– urbanism sau autorizație construire;
– declarație afișaj reclamă și publicitate;
– eliberarea autorizației de transport;
– eliberarea autorizației de taxi;
– înregistrarea vehiculelor care nu se supun înmatriculării;
– radierea vehiculelor care nu se supun înmatriculării;
– solicitare eliberare Adeverință rol agricol;
– solicitare declarare terenuri;
– solicitare Recepție lucrări contracte noi;
– solicitare eliberare autorizație taxi la înlocuire auto.
De asemenea, prin portal este disponibil serviciul de programări online care permite cetățenilor să se programeze la ghișee pentru a beneficia de serviciile oferite de către Primăria Municipiului Focșani.

Biroul de Presă al Primăriei Municipiului Focșani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?