Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) şi cei şase operatori de transport feroviar de călători (OTF) au semnat convenţia pentru emiterea, comercializarea şi decontarea titlurilor de călătorie integrate în Ghişeul Unic – vânzări online (GU-VOL), a anunţat miercuri ARF pe pagina sa de Facebook.
Obiectul convenţiei îl constituie stabilirea modului de emitere şi comercializare a titlurilor de călătorie integrate prin platforma online pusă la dispoziţie de ARF, pentru toţi operatorii de transport feroviar de călători, de decontare a sumelor provenite din vânzarea titlurilor de călătorie integrate valabile la transportul călătorilor cu trenurile aparţinând mai multor OTF, precum şi modul de realizare a controlului şi asigurarea asistenţei pentru funcţionarea acestui canal integrat de vânzare online.
Durata actului juridic este de 12 luni calendaristice, termen ce începe de la data semnării convenţiei, cu prelungirea automată cu perioade succesive, egale cu cea iniţială. De asemenea, este prevăzută situaţia că în cazul în care oricare dintre OTF şi-a exprimat intenţia de încetare a convenţiei celelalte părţi vor continua derularea acestui acord. (…) Echipa de proiect a societăţii Informatică Feroviară a lansat, la finele lui aprilie, procesul de testare tehnică a sistemului de vânzare a biletelor, de pe platforma online de test pusă la dispoziţie de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), prin proiectul privind „Sistem integrat, bază de date unică şi furnizare de informaţii privind sistemul de ticketing al operatorilor de transport feroviar de călători”.
Potrivit unui anunţ postat pe 21 aprilie pe pagina de Facebook a ARF, în cadrul acestui proces se urmăreşte testarea de către toţi operatorii a modului de comercializare a titlurilor de călătorie, integrate în Ghişeul Unic, astfel încât implementarea acestei soluţii tehnice software să poată fi lansată publicului călător, în condiţii depline de fiabilitate şi eficienţă. (…) Astfel, călătorii vor putea să intre pe un site, la Mersul trenurilor, şi îşi vor putea cumpăra un bilet pentru mai mulţi operatori de transport, fără să se mai intereseze ce companie operează pe o anumită secţie. (…)