„Caravana Cunoașterii“ a ajuns în weekend la Soveja. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) a lansat la finele anului trecut „Caravana Cunoaşterii“, o acţiune de prezentare la nivel naţional a Planului Naţional Strategic (PNS) 2023-2027. În cadrul acţiunii, MADR organizează conferinţe naţionale şi regionale, astfel încât fermierilor din ţară să le fie aduse la cunoştinţă informaţiile cuprinse în PNS şi sumele pe care le au la dispoziţie pentru a le investi în agricultură şi dezvoltare rurală.
Fermierii români şi agricultura românească vor beneficia de 15,83 miliarde de euro prin Planul Naţional Strategic 2023-2027, care a fost aprobat de Comisia Europeană, din care 9,78 de miliarde de euro sunt pe Pilonul I – Plăţi directe şi intervenţii sectoriale, iar 5,87 miliarde de euro pe Pilonul II – Dezvoltare rurală.
„Astăzi am fost gazda „Caravanei Cunoașterii“, un eveniment susținut de reprezentanții Direcției Agricole Județene Vrancea, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) Vrancea, Agenția Națională a Zonei Montane și Primăria Soveja. La acest eveniment au participat agricultori, crescători de animale, producători și bineînțeles persoane interesate să-și deschidă o mică afacere de familie sau o micro-fermă. A fost prezentat Planul Național Strategic pentru perioada 2023-2027, cu lista de intervenții, fie că vorbim de plăți directe, intervenții sectoriale sau măsuri de investiții din fonduri europene“, a declarat primarul comunei Soveja, Ionuț Filimon.
Acesta a făcut și o prezentare a Asociației de Dezvoltare Intracomunitară (ADI) Valea Șușiței. „Am discutat cu cei prezenți despre ADI Valea Șușiței, la eveniment participând fermieri și producători locali din Soveja, Câmpuri, Răcoasa, Străoane și Negrilești. Soveja, în perioada următoare, va intra într-un parteneriat cu o instituție bancară care va oferi posibilitatea celor care își vor face o afacere în localitatea noastră să obțină un credit în condiții avantajoase. Este o premieră faptul că venim cu soluții pentru stimularea mediului privat. Am discutat și despre Organizațiile de Management al Destinațiilor (OMD), entitate cu personalitate juridică care funcţionează prin asocierea reprezentanților autorității publice locale din componența destinației, cu reprezentanți ai organizațiilor patronale din turism, sau după caz, cu reprezentanți ai mediului privat din turism care asigură realizarea politicii de marketing și gestionarea coordonată a componentelor destinației în scopul dezvoltării și valorificării potențialului turistic al acesteia. Fie că vorbim despre agricultură, creșterea animalelor sau afaceri non-agricole, și aici mă refer la turism, servicii, etc., este vremea să luăm în considerare accesarea banilor europeni ca principal sprijin al comunităților noastre“, a mai spus primarul comunei Soveja, Ionuț Filimon.