Școala Gimnazială Chiojdeni derulează proiectul „Școala, o șansă la viitor” finanțat prin Planul Național pentru Redresare și Reziliență al României din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar ce sprijină unitățile de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar. Conform datelor furnizate de profesoara Lăcrămioara Morteciu, proiectul are un grant în valoare de 900225 de lei, are ca scop prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii și se desfășoară în perioada septembrie 2022 – 27 septembrie 2025, timp în care elevii din grupul țintă vor fi implicați în diverse acțiuni și vor beneficia de sprijin în vederea atingerii obiectivului final. Echipa de proiect este alcătuită din cadrele didactice de la nivelul școlii împreună cu managerul instituției, profesorul Tache Cristian iar din grupul țintă fac parte toți elevii din clasele gimnaziale dintre care 83 fiind identificați în situații de risc.
Ca obiective principale, proiectul urmărește diminuarea riscului de abandon școlar, îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevii care participă la Evaluarea Națională și creșterea procentului de elevi care finalizează învățământul gimnazial. Profesoara Lăcrămioara Morteciu a mai precizat că printre obiectivele specifice ale proiectului se urmărește reducerea absenteismului, creşterea satisfacției beneficiarilor, consilierea atât a elevilor cât şi a părinților sau aparținătorilor elevilor aflați în situații de risc, încurajarea folosirii resurselor digitale în activitățile educative precum şi formarea cadrelor didactice în vederea acestui lucru, creşterea ratei de participare la Evaluarea Națională, creşterea ratei de promovabilitate a examenelor naționale, îmbunătățirea rezultatelor şcolare și creșterea promovării precum și a ratei de absolvire a clasei a VIII-a. „În urma implementării proiectului, se așteaptă ca impactul atât asupra elevilor cât și asupra profesorilor să fie unul pozitiv și benefic pe termen lung. Astfel, pe lângă obiectivele propuse se dorește creșterea motivației pentru învățare, reducerea cazurilor de bullying și o dezvoltare a abilităților sociale. Cât despre impactul asupra profesorilor, se așteaptă o îmbunătățire a competențelor pedagogice, digitale și socio-emoționale. Mai mult, se așteaptă un impact și asupra părinților manifestat printr-o atitudine pozitivă față de școală și o implicare mai accentuată a acestora în educația copiilor”, a transmis profesoara Lăcrămioara Morteciu.