Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație serviciile de proiectare la faza studiu de fezabilitate pentru patru loturi de lucrări, inclusiv în Vrancea, valoarea totală estimată a contractului fiind de 2.840.544 lei. Este vorba despre patru loturi licitate în cadrul aceluiași contract – poduri și podețe care „se cer” reabilitate în județele Bacău, Brașov, Buzău, Covasna, Neamț, Sibiu și Vrancea, după cum rezultă din exepertizele tehnice realizate anterior. „În faza de proiectare, având în vedere că la execuție se vor genera restricții de trafic, proiectantul va prevedea resurse financiare pentru realizarea lucrării în două schimburi de lucru; de asemenea, graficul de execuție întocmit în faza de proiectare va fi realizat pentru o durată de execuție comprimată, în corelare cu timpii rezultați pentru lucrul în două schimburi. În acest sens, în cadrul proiectului, se vor utiliza soluții și tehnologii pentru reducerea la minim a perioadei de restricționare a traficului care afectează circulația pe drumul național, pe durata implementării proiectului”, se arată în documentație.
Din ce se explică în caietul de sarcini, se dorește astfel aducerea structurilor de poduri din rețeaua de drumuri naționale la parametri normali de exploatare, astfel încât să crească siguranța circulației și viteza de deplasare și să fie îmbunătățite condițiile de circulație. Podurile luate în calcul la reabilitare la noi în județ sunt situate în apropiere de Tișița – calea 1 și calea 2 – peste calea ferată.
Din raportul de expertiză tehnică reiese că unul dintre podurile luate în calcul la noi în județ a fost construit în anul 1936 și a fost reabilitat în anul 2002. „La nivelul elementelor infrastructurii, aparate de reazem, dispozitive de protecție la acțiuni seismice, sferturi de con s-au constatat următoarele defecte și degradări: din punct de vedere al sistemului de fundare și al infrastructurilor nu se observă cedări, tasări, afuieri sau alte deficiențe care să pună în pericol stabilitatea structurală a podului”, se precizează în expertiză, cu mențiunea că „podul existent se va înlocui cu un pod nou”, recomandarea fiind ca „până la realizarea lucrărilor de intervenții se va ține podul sub observație, periodic, de către reprezentanții beneficiarului”.
În ceea ce privește al doilea pod, experiza a relevat că a fost construit în anul 2003 și că „amplasamentul podului nu prezintă probleme din punct de vedere al elementelor de fundare și nici instabilitatea terenului de fundare”. De aceea, soluțiile de intervenții recomandate sunt lucrări de curățare și de îndepărtare a vegetației, decolmatarea casiurilor de descărcare și refacerea sferturilor de con sau consolidarea acestora.