Aproape 30% dintre români oferă altor persoane cadourile pe care le primesc de Crăciun în timp ce 67% se bucură atunci când primesc şosete, potrivit unui studiu realizat de platformă online de modă. „Poate că în copilărie lista de dorinţe era o necesitate de Sărbători, însă lucrurile se schimbă odată cu trecerea timpului. 52% dintre români nu obişnuiesc să se gândească la darurile pe care şi le doresc. De ce? Elementul surpriză este motivul principal în cazul a 57% dintre respondenţi. Desigur, utilizarea eficientă a timpului este un alt factor important, dar şi faptul că este mai plăcut să-i laşi pe ceilalţi să se străduiască, fără a le da sfaturi. Fără o listă de dorinţe, se întâmplă ca unele cadouri să nu fie pe gustul celor care le primesc. Din fericire, românii au găsit soluţii şi pentru aceste cazuri. 36% păstrează cadourile pe care le-au primit de la cunoştinţe drept amintire, 29% le oferă altor persoane, în timp ce alte câteva procente (7%) le returnează la magazinul de la care au fost achiziţionate sau le donează celor ce au nevoie‟, se arată în studiul citat.
Şosetele reprezintă un cadou bine-venit de Crăciun, în condiţiile în care 67% dintre români declară că se bucură când le primesc. 20% dintre participanţii la studiu au parte anual de o pereche primită în dar, în timp ce alte persoane au afirmat că primesc chiar mai mult de 6 perechi. Potrivit cercetării, 94% dintre români oferă daruri partenerilor, părinţilor, fraţilor sau copiilor, iar mai apoi prietenilor, membrilor din familia extinsă, colegilor sau propriei persoane.
Dacă, în trecut, reuniunile cu prilejul Crăciunului sau al Anului Nou obişnuiau să fie pline de fast şi ţinute spectaculoase, pandemia şi-a lăsat amprenta şi asupra acestui subiect, deoarece 57% dintre respondenţi preferă acum haine comode (pulovere sau pijamale) şi doar 27% mai aleg haine elegante. Îmbrăcămintea cu tematică este de asemenea preferată, 46% afirmând că au cel puţin un articol special de Crăciun. Printre cele mai populare se numără puloverele, şosetele şi tricourile. Studiul face parte din Glami Fashion (Re)search, proiect ce analizează periodic tendinţele în comerţul online. Datele au fost colectate printr-un chestionar, în perioada 4-18 septembrie 2022, pe care l-au completat peste 4.900 de vizitatori Glami.ro.