Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Sucursala Focșani a fost desființată de Consiliul de Administrație (CA) al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA. Același CA a decis reînființarea aceluiași DRDP la Buzău, urmând să aibă fix aceeași structură ca DRDP Focșani. Decizia de înființare a DRDP Buzău a fost făcută publică de CNAIR prin intermediul unui comunicat de presă în data de 30 decembrie 2021. Dar fără a aminti nimic de faptul că aceeași instituție a decis înființarea DRDP Focșani, în anul 2019, prin decizia aceluiași Consiliu de Administrație al CNAIR, ca urmare a demersurilor făcute la acea vreme de fostul președinte al Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan. Practic, DRDP Focșani avea fix aceeași structură ca actualul DRDP Buzău, respectiv va avea în administrare infrastructura rutieră de pe raza județelor Buzău, Brăila, Galați și Vrancea.
,,Consiliul de Administrație al CNAIR SA a decis înființarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău. Această direcție regională va avea în administrare infrastructura rutieră de pe raza județelor Buzău, Brăila, Galați și Vrancea. (…) Precizăm că înființarea DRDP Buzău nu presupune costuri financiare suplimentare pentru CNAIR, având în vedere faptul că resursa umană necesară desfășurării activității este asigurată din personalul existent la nivelul celor 4 secții de drumuri naționale din componență și din posturile vacante transferate de la CNAIR Central, DRDP București, Constanța și Iași,, se arată în comunicatul CNAIR.
Practic, este vorba despre un copy-paste la hotărârea Adunării Generale a Acționarilor (AGA) nr. 14/30.07.2019, privind înființarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Focșani. ,,Înființarea acestei regionale este imperativ necesară pentru realizarea în bune condiții a activității CNAIR din teritoriu. Trebuie menționat că DRDP Iași are în administrate 3600 km de drumuri naționale de pe suprafața administrativă a 8 județe din nord-estul țării, iar prin înființarea DRDP Focșani se are în vedere eficientizarea intevențiilor drumarilor în această zonă a țării indiferent de anotimp”, se arăta într-un comunicat al CNAIR din 2019. Președintele de atunci al Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, declara că odată cu înființarea DRDP Focșani, administrarea drumurilor naționale din regiune va fi una mult mai eficientă și va avea un rol determinant în special pentru modernizarea drumurilor naționale din regiune, dar și „pentru realizarea unor obiective de infrastructură de importanță deosebită cum ar fi realizarea Drumului Expres în regim de autostradă Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava, realizarea Drumului Expres – Focșani-Brăila-Galați și mai departe cu conexiune la Tulcea și Constanța, dar și construirea podului peste Dunăre de la Brăila”.
Ulterior, DRDP Focșani a fost desființată de PNL prin intermediul fostului ministru al Transporturilor și Infrastructurii, Lucian Bode, fără a exista reacții din partea liberalilor vrânceni. La finele anului trecut, secția a fost înființată la Buzău.
Rămâne de văzut dacă vom primi vreo explicație oficială la întrebarea: de ce la Buzău și nu la Focșani?
Pe de altă parte, înființarea DRDP Buzău este criticată de sindicaliștii din CNAIR care susțin că pentru noile posturi de conducere se găsesc bani, în timp ce conducerea Companiei nu a fost de acord cu majorarea cu 11% a salariilor, scrie economedia.ro. „La solicitarea sindicatului, în urma întâlnirii din 23 decembrie 2021, de a majora salariile pentru angajați cu 11%, conducerea CNAIR a argumentat că nu sunt bani. Astfel, rugăm respectuos conducerea CNAIR și a Ministerului Transporturilor să explice oamenilor cum vor găsi bani pentru înființarea DRDP Buzău, așa cum preconizăm că se va decide în ședința Consiliului de Administrație de astăzi, 30 decembrie 2021. Materialul care va fi prezentat în Consiliul de Administrație nu are justificare, necesitate/ oportunitate. Prin înființarea acestei regionale se vor înființa mai multe posturi de conducere (directori, șefi de servicii, șefi de birouri etc.), adică personal TESA, plătit cu foarte mulți bani. O situație similară a mai avut loc în anul 2019 când se dorea înființarea DRDP Focșani prin ruperea DRDP Iași, Constanța, București. Aceste schimbări nu se justifică!”, a transmis Sindicatul drumarilor Elie Radu.