Primăria Focșani vrea să anuleze stațiile din municipiu unde opreau autobuzele și microbuzele firmelor de transport public județean. Modificările fac parte dintr-un proiect de hotărâre anunțat pe pagina de internet a municipalității și care va fi dezbătut public într-o ședință programată pentru data de 11 noiembrie, ora 11, la sediul Primăriei. Proiectul de hotărâre se referă la modificarea și completarea H.C.L nr. 94/2010 privind înfiintarea staţiei terminus (capăt de traseu, terminal) în Autogara Focşani din str. Mărăşeşti nr. 72, pentru operatorii de transport public de călători judeţean, interjudeţean şi internaţional, precum şi stabilirea rutelor de deplasare ale acestora cu staţii de oprire pe raza Municipiului Focşani.
Intenția municipalității este de a anula stațiile din municipiu pentru firmele de transport public de călători judeţean, interjudeţean şi internaţional. Acestea vor putea să oprească doar la Autogara Focșani și vor circula pe un traseu stabilit. Practic, autobuzele de călători nu vor mai tranzita străzile din Focșani, traseul lor fiind pe străzile Mărășești, Cuza Vodă, șoseaua de centură (intersecția cu Dedeman). De exemplu, pentru autobuzele care vin din direcția Urechești, acestea vor circula pe șoseaua de centură până la sensul giratoriu de la Dedeman, vor intra în Focșani pe strada Cuza Vodă, strada Mărășești și Autogară.
Reprezentanții Primăriei menționează că proiectul completează programul investițional al administrației locale prin care sunt promovate proiecte de reabilitare a intrastructurii rutiere și pietonale. De exemplu, în acest moment, municipiul Focșani are în derulare proiectul resistematizării infrastructurii de transport în vederea creșterii atractivitătții și accesibilității deplasărilor cu transportul public, cu bicicleta și pietonale. „Se are în vedere îmbunătățirea eficienței transportului public de călători, a frecvenței și a timpilor săi de parcurs, accesibilității, transferului către acesta de la transportul privat cu autoturisme precum și a transferului către modurile nemotorizate de transport. De asemenea, se va urmări ca utilizarea autoturismelor să devină o opțiune mai puțin atractivă din punct de vedere economic și al timpilor de parcurs față de utilizarea transportului public și a modurilor de deplasare nemotorizată, creându-se în acest mod condițiile pentru reducerea numărului autoturismelor și reducerea emisiilor de echivalent CO2 și la îndeplinirea obiectivului specific 4.1, Prioritatea de investiții 4e”, se arată în expunerea de motive atașată proiectului de hotărâre.