FOTO: DRDP Iași asfaltează strada Republicii din Adjud

0
1056

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a anunțat că ieri au început lucrările de asfaltare pe strada Republicii din municipiul Adjud, stradă care este parte integrantă din DN 2 E 85. De asemenea, DRDP Iași execută lucrări de refacere a sistemului rutier pe DN 23A, Gologanu – Bordeasca, județul Vrancea. Lucrările sunt executate în regie proprie de Secția de Producție a DRDP Iași. Primele operațiuni efectuate pe strada Republicii au fost de decapare a stratului de asfalt existent, turnarea de amorsă și strat nou de asfalt. Vă reamintim că tronsoanele de drumuri din E/85 DN2 și DN11 care traversează municipiului Adjud, respectiv străzile Republicii și Onești, vor fi reabilitate de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași. Consiliul Local Adjud a aprobat în urmă cu două săptămâni, în ședință ordinară, protocolul de predare-primire a unor sectoare de drum național către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în vederea executării lucrărilor de reparații.

Este vorba despre reabilitarea și modernizarea a peste 3 km de drum, din care un sector pe DN 2 și un sector DN11 A. Lucrările vor fi executate în regie proprie de către Secția de Drumuri Naționale (SDN) Focșani. Lucrările vor consta în decopertare și turnarea unui strat nou de asfalt. De asemenea, vor fi asfaltate și toate intrările spre străzile ce se intersectează cu E 85, pe o distanță de 15 metri. CNAIR anunță că reparațiile vor fi finalizate în 60 de zile. De reținut că municipalitatea de pe Trotuș se confruntă cu o problemă pentru care nu s-au găsit soluții de peste 20 de ani și anume construirea unei șosele de centură a Adjudului, care să preia traficul greu, care în prezent se desfășoară prin centrul orașului. Astfel, Primăria Adjud a făcut demersuri încă din anul 2004 pentru construirea unei centuri ocolitoare a municipiului de pe Trotuș. Mai mult, oficialii adjudeni au susținut în anii trecuți că Primăria Adjud a reușit inclusiv atragerea, de două ori, a fondurilor europene nerambursabile necesare investiției, începerea lucrărilor fiind blocată, însă, de neacordarea cofinanțării de către Ministerul Transporturilor.

În anul 2010 Primăria Municipiului Adjud obține fonduri ISPA (Instrument for Structural Policies for Pre-Accession) însă Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale (actuala CNAIR) și Ministerul Trasporturilor au refuzat cofinanțarea în valoare de 25%. În același an, la nivel guvernamental sunt aprobați indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Varianta de ocolire Adjud” prin Hotărârea de Guvern nr. 1150/2010. Centura urma să aibă o lungime de 5.6 km și s-ar fi desprins de E 85 imediat după Trotuș, ar fi urmat cursul râului până la poligonul de tragere, se îndrepta înspre Stația Meteo Adjud și ar fi ieșit în E 85, în dreptul blocurilor ANL. Demersuri au fost făcute și în anii următori, dar fără niciun rezultat. Poate că ar trebui ca guvernanții să găsească soluții la această problemă reclamată de adjudeni de 20 de ani și să scoată traficul greu din acest oraș, care practic este tranzitat prin centru de cel mai aglomerat drum din România și anume DN 2 E 85.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here