Gara din Panciu ar putea fi reabilitată și redată circuitului public. Sau aceasta este dorința unui grup de cetățeni care a lansat o petiție on-line de strângere de semnături care vizează reabilitarea Gării din Panciu. Există și o scurtă prezentare a imobilului „o mică bijuterie arhitecturală peste care timpul şi oamenii şi-au pus în mod nemeritat amprenta” și care de 13 ani a devenit „raiul șobolanilor”. Imobilul s-a aflat în proprietatea CFR Infrastructură, care însă a scos edificiul la vânzare, pentru datorii de 500.000 de lei. Gara nu a fost cumpărată de nimeni, deși și-a exprimat această intenție Primăria Panciu.
„Vrancea are mai multe gări construite în urmă cu un secol, toate cu încărcătură istorică, în special legată de Primul Război Mondial. Una dintre acestea este Gara din Panciu, o mică bijuterie arhitecturală peste care timpul şi oamenii şi-au pus în mod nemeritat amprenta. Cam de un deceniu, de când nu mai circulă niciun tren pe această rută, clădirea a ajuns o ruină şi nu se întrevăd speranţe că acest monument va mai putea fi salvat. Interiorul clădirii a devenit raiul şobolanilor, care mişună printre grămezile de gunoaie. Din această cauză, nici oamenii străzii nu au mai rezistat să-şi facă veacul în spaţiile goale ale gării. În urmă cu 13 ani, proprietarul clădirii, CFR Infrastructură, a scos edificiul la vânzare, pentru datorii de 500.000 de lei. Edililor de la acea vreme le-a surâs ideea cumpărării clădirii, cu scopul de a o transforma într-o cantină socială. Planul a fost abandonat după ce urmaşul boierului Ion Apostoleanu, fostul secretar al domnitorului Alexandru Ioan Cuza, a revendicat atât imobilul, cât şi o suprafaţă importantă de teren la Panciu. Cum nu s-a întâmplat nimic din toate astea, în anul 2009 s-a pus din nou problema de către Primărie a reabilitării imobilului, de data aceasta cu fonduri europene. Cum imobilul nu are statut de monument istoric, proiectul a fost abandonat iar la următoarea acţiune a CFR, de vânzare a Gării, în 2013, nu s-a prezentat nimeni interesat.
Autorităţile din Panciu îşi doresc clădirea, dar fără să plătească nici un ban. Prin această petiție doresc sa le atrag atenția atât Ministerului Transporturilor, care refuză să dea curs solicitării autorităţilor, iar clădirea se degradează pe zi ce trece, cât și cetățenilor care doresc sa ajute!”, se arată în prezentarea petiției postate pe https://secure.avaaz.org/community_petitions/ro
De reținut că în urmă cu mai mulți ani Primăria Panciu s-a arătat interesată de clădirile în care a funcționat stația CFR Panciu. Autoritățile locale au solicitat SNCFR Galați să îi transfere în administrare clădirea stației CFR și terenul aferent pentru a construi o cantină de ajutor social și un parc. Edilii din Panciu au propus în schimb să scutească SNCFR de taxele și impozitele datorate la nivel local. Stația a fost dezafectată în anul 2006, iar trenurile care au mai circulat un timp pe această rută erau dirijate din stația TF Mărășești. Totodată, calea ferată Mărășești – Panciu a fost atribuită, în 2011, prin contract de închiriere, operatorului de transport feroviar de marfă Grup Feroviar Român. În prezent pe această linie nu mai circulă niciun tren.