Primăria Municipiului Adjud intenționează să achiziționeze servicii de pază și supraveghere electronică la majoritatea instituțiilor pe care le are în subordine. Astfel, Primăria Adjud a scos la licitație servicii de pază umană și pază electronică (video IQ) la obiectivele UAT Municipiul Adjud. Contractul ar urma să se încheie pe o perioadă de patru ani. Paza umană este estimată să se desfășoare pe parcursul a 2.864 ore, anual, astfel: un post la Primăria municipiului Adjud – 484 ore lunar; un post la Serviciul impozite și taxe locale – 200 ore lunar; un post la S.P.C.L.E.P. – 200 ore lunar; un post la Piața agroalimentară – 732 ore lunar; un post la Parcul municipal Adjud – 732 ore lunar; un post la Cimitir – 366 ore lunar. La cerere mai pot fi efectuate 150 ore staționare lunar, ce vor fi decontate dacă au fost solicitate.
Cea de-a doua componentă, cea Video (paza electronică) constă în 2 posturi și cuprind echipamente video; licențele de funcționare; licența Human Detector; servicii de monitorizare video; servicii de intervenție rapidă cu echipaje mobile; servicii de mentenanță tehnică și intervenție tehnică corectivă; servicii de raportare etc. Valoarea totală estimată este cuprinsă între 2,8 și 3 milioane de lei.
„Un sistem de pază conform trebuie să cuprindă mijloace și instalații de securitate care să asigure nevoile de protecție a obiectivelor, bunurilor și valorilor cum ar fi: sistem uman: personal de pază calificat și autorizat în posturi fixe, posturi mobile și echipaje auto de patrulare și intervenție. Sistem electronic de monitorizare: sistem avertizare efracție, sistem supreveghere video, sistem control acces, sistem protecția gardului perimetral, dispecerat de monitorizare. Sistem de detecție a începutului de incendiu: sistem avertizare început de incendiu. Societățile specializate în serviciul de pază și protecție trebuie să asigure următoarele servicii: monitorizare electronică prin dispecerate efectuată de Prestator în favoarea Beneficiarului, cu aparatură adecvată, la obiectivele beneficiarului, respectând legislația în vigoare și protocolul agreat de părți; Intervenția rapidă în caz de eveniment prin intermediul echipajelor formate din agenți specializați în astfel de activități la obiectivele Beneficiarului; echipamentele video; servicii de monitorizare video; servicii de intervenție rapidă cu echipaje mobile; servicii de mentenanță tehnică și intervenție tehnică corectivă; servicii de raportare; proiectarea sistemelor electronice de securitate aferente obiectivelor Beneficiarului; instalarea în locația/ile Beneficiarului a echipamentelor electronice de securitate”, se arată în descrierea contractului. De asemenea, cele 6 posturi de pază, control acces și patrulare, sunt asigurate cu agenți de securitate calificați și atestați.