Ediția: Joi 13 martie 2025 Nr. 6834
Ediția: Joi 13 martie 2025 Nr. 6834

Identificare vizuală online pentru înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual de la Finanțe

Înregistrarea persoanelor fizice în serviciul Spaţiul Privat Virtual (SPV) poate fi realizată fără să fie nevoie de deplasarea la un ghișeu fiscal ci doar prin „identificarea vizuală online”. Doar în Vrancea, de la începutul acestui an, au fost înregistrate 626 de persoane care au devenit utilizatori ai serviciului Spaţiul Privat Virtual și pot comunica online cu funcționarii Fiscului. Reprezentanții Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea arată că atunci când persoana fizică alege „identificare vizuală online”, se inițiază procedura şi se transmit persoanei, prin e-mail, mai multe informații, respectiv instrucțiunile de desfășurare a sesiunii de identificare vizuală online; comunicarea faptului că, în situația în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data şi ora programate, aceasta are posibilitatea de a solicita o reprogramare, prin accesarea aplicației de programări online; comunicarea faptului că neprezentarea la ora şi data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV; reguli de conduită.

În timpul sesiunii de identificare vizuală online funcționarul public poate adresa întrebări specifice, cunoscute de ANAF şi persoana fizică, iar în situația în care persoana nu răspunde corect, cererea de înregistrare în SPV se respinge, arată reprezentanții AJFP Vrancea. Finanțiștii precizează că „Spațiul Privat Virtual” este un serviciu gratuit, disponibil non stop, prin intermediul căruia contribuabilii depun declarații, cereri, solicită documente, verifică situația fiscală proprie. În cazul persoanelor fizice sau juridice care dețin certificat digital calificat, acestea pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV, iar persoanele fizice care nu dețin un astfel de certificat pot cere înregistrarea pe bază de nume de utilizator şi parolă. Aprobarea înregistrării în SPV poate fi realiza și pe baza verificării numărului unui document emis de Finanțe, prin aprobare la ghişeu sau verificarea numărului de decizie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?