Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

„Generaţia Z‟ e mai sceptică decât „milenialii‟ faţă de cumpărarea de produse ecologice, probabil din cauze financiare (analiză)

Tinerii cu vârste între 23 şi 26 de ani („Generaţia Z‟) reprezintă un segment de vârstă mult mai rezervat decât tinerii cu vârste între 27 şi 32 de ani („milenialii‟) în ceea ce priveşte achiziţia de produse ecologice, probabil din cauza percepţiei primei categorii cu privire la costul acestor produse, potrivit unei analize a PwC publicată luni. „În timp ce preocuparea pentru mediu a crescut vizibil în rândul milenialilor cu vârste între 27 şi 32 de ani (circa 60% fiind interesaţi de produse ecologice şi să cumpere de la companii care protejează mediul), cei din generaţia Z cu vârste între 23 şi 26 de ani sunt cei mai sceptici atunci când vine vorba despre sustenabilitate la cumpărături. Diferenţa de comportament dintre aceste generaţii ar putea fi explicată de percepţia celor mai tineri că este mai costisitor sau mai dificil să cumperi produse bio, sănătoase şi cu un impact minim asupra mediului‟, conform sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse, realizat în luna iunie.

Deşi tendinţa consumului de produse ecologice este în mod clar în creştere, unii clienţi, în special tinerii cu vârste între 23 şi 27 de ani, sunt sceptici şi nu cunosc sau nu cred în conceptul de cumpărături sustenabile, invocând preţul mare, calitatea îndoielnică, disponibilitatea limitată sau lipsa timpului pentru a le căuta, se precizează în documentul PwC.Prin urmare, producătorii şi comercianţii nu ar trebui să supraestimeze tendinţa consumului de produse ecologice, recomandă autorii analize. „Deşi mai mulţi consumatori spun că sunt interesaţi de sustenabilitate, datele indică faptul că generaţia Z, în special, ar putea avea mai degrabă opinii favorabile mediului care de multe ori nu se traduc în cheltuieli pentru produse eco sau bio.

Pe măsură ce companiile vor continua însă să ofere opţiuni eco şi bio mai accesibile şi mai practice, este posibil ca aspiraţia consumatorilor să se transforme în acţiune‟, se menţionează în analiza PwC.Cei mai interesaţi de transparenţa trasabilităţii şi a originii unui produs sunt milenialii „maturi‟, cu vârste cuprinse între 33 şi 36 de ani, aproape două treimi din ei dorind să cunoască astfel de informaţii, conform PwC.Astfel, mai mult de jumătate dintre consumatorii la nivel global au devenit mai interesaţi de produsele ecologice în timpul pandemiei, iar milenialii sunt cei mai atenţi la impactul pe care îl au deciziile lor de cumpărare asupra mediului.

Aceasta reprezintă o schimbare de comportament de durată, produsă pe fondul pandemiei, care le-a lăsat oamenilor mai mult timp la dispoziţie pentru a-şi analiza modul de viaţă şi implicaţiile pe care activităţile lor zilnice, inclusiv cumpărăturile, le au asupra mediului înconjurător.Această schimbare se observă comparând răspunsurile primite la ediţia din 2019 a sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse: înainte de pandemie, doar 35% dintre respondenţi alegeau produse sustenabile pentru a proteja mediul înconjurător, 37% căutau produse cu ambalaje prietenoase cu mediul, iar 41% evitau pe cât posibil folosirea plasticului.În schimb, ediţia din acest an a analizei arată o creştere de între 10 şi 20 de puncte procentuale a răspunsurilor afirmative la fiecare dintre aceste întrebări, subliniază PwC.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?