Vrei să sesizezi un eveniment în Focșani? Primăria va realiza o hartă de incidente

0
551

Primăria Focșani va realiza o hartă de incidente prin care cetățenii municipiului pot sesiza online diverse evenimente produse în oraș. Harta va putea fi accesată prin portalul de servicii electronice care va fi realizat prin proiectul „Viziune și performanță prin implementarea unor instrumente de planificare strategică, sisteme de managementul calității/performanței și a unor sisteme informatice inovative la nivelul Municipiului Focșani”, finanțat din fonduri europene.

Această aplicație va fi disponibilă inclusiv pentru dispozitivele mobile și va permite raportarea de către cetățeni a sesizărilor cu privire la incidente care afectează domeniul public al municipiului, oferind posibilitatea atașării de poze și a determinării poziției exacte pe hartă. Aceasta este însă doar o parte din investiția în digitalizarea serviciilor care vor fi oferite cetățenilor prin acest proiect aflat în derulare la Primăria Focșani. Conform obiectivelor stabilite, prin acest proiect se urmărește, printre altele, implementarea unei platforme integrate de management al activităților și al înregistrărilor, inclusiv prin digitalizarea și gestiunea electronică a arhivei Primăriei Focșani, precum și implementarea unei platforme de tip portal pentru servicii care să fie furnizate online către cetățeni.

Practic, arhiva existentă va fi digitalizată și va fi înființată o arhivă electronică care va permite un acces rapid la documente și o reacție rapidă în răspunsurile oferite cetățenilor care solicită diferite informații. Vor fi digitalizate nu mai puțin de 13 servicii oferite cetățenilor, obiectivul fiind de a simplifica procedurile administrative și a reduce birocrația pentru cetățeni. Practic, toată relația cu administrația locală focșăneană va putea fi realizată online, fără a fi nevoie de prezența fizică la ghișeele Primăriei.

Este o continuare a activității de digitalizare a serviciilor oferite de municipalitate prin proiectele începute anii trecuți. Focșănenii au acum acces gratuit la internet în zona centrală a Focșaniului, prin implementarea proiectului WIFI4EU. Pentru a fi cât mai aproape de cetățeni, Primaria Focsani a pus la dispoziție, din 2020, un serviciu electronic nou de depunere și obținere de documente on-line. Serviciul este disponibil la adresa https://www.focsani.info/ secțiunea servicii on-line (buton în dreapta site-ului), cei interesați putând solicita eliberarea electronică a următoarelor documente: Cerere adeverință registru agricol; Cerere carnet de comercializare; Cerere atestat de producător; Cerere acces informații publice; Petiție; Certificat de urbanism; Certificat de atestare a edificării construcției; Certificat de nomenclatură stradală și adresă; Declarații privind valoarea reală a lucrărilor executate în baza; Cerere certificat fiscal; Cerere compensare restituire sumă; Declarație clădiri și terenuri; Înscriere auto; Radiere auto. Documentele sunt transmise cetățenilor cu semnătură electronică.

De asemenea, pe site-ul primăriei mai pot fi accesa și alte informații de interes public, cum ar fi toate datele privitoare la transportul public local, respectiv trasee, orar transport și locația în timp real a autobuzelor – http://www.public.smarttrans.ro/focsani.php și se oferă posibilitatea de plată on-line a impozitelor și taxelor locale prin intermediul www.ghiseul.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here