Mai nou, pe unde are ocazia să se dea în stambă și în fața oricui vrea să o asculte – din fericire nu prea mulți, viceprimarul penelist Ana Maria Dimitriu, cunoscătoare în tot și toate așa cum o știm, afirmă că la CUP Salubritate s-au cheltuit 150.000 de euro pe un tractor. Pe lângă prețul pe care l-a scos cumva dintr-un buzunar, doamna nu s-a întrebat pentru ce este folosit „tractorul” într-un municipiu, ci a sărit direct la singura concluzie pe care a putut-o emite: tractoarele sunt bune doar la arat. Iar în Focșani nu arăm! Lipsea musca, probabil.
Afirmațiile acesteia sunt de fapt ca un banc pe sistemul Radio Erevan. S-a cumpărat un tractor, dar în total au fost trei care sunt multifuncționale, CUP Salubritate se apucă de ceva, dar nu de arat, ci de curățenie civilizată, iar costul utilajelor se poate calcula în euro, dar conform matematicii simple suma per bucată iese mult mai mică. Aceste aspecte au fost lămurite ieri de directorul Adrian Vulpoiu, care a avut ocazia să explice în cadrul unei conferințe de presă cum stă de fapt situația la instituția pe care o conduce.
„Au fost achiziționate la începutul anului 2021 trei utilaje, constând în tractor dotat cu sărăriță, lamă de deszăpezit, încărcător frontal, remorcă, perie multifuncțională pentru măturat și furcă pentru încărcare. Costul total fără TVA al unui astfel de utilaj a fost de 55.000 de euro – bucata. Toate trei au costat 165.000 de euro. Când am luat această decizie, ne-am gândit la următorul aspect: străzile din municipiul Focșani, mai ales din cartierele vechi – Gară, Bahne, nu fac față, mai ales pe timp de iarnă, la deszăpezit cu utilajele care se aflau în dotarea CUP Salubritate. Sunt străzi cu sens unic, mașini sunt parcate și pe o parte și pe cealaltă, iar utilajele din dotare erau foarte mari. Și am căutat o variantă adaptată la specificul fiecărei străzi. Așa am ajuns la aceste tractorașe. După care ne-am gândit ce facem cu ele atunci când nu ninge și ne-am gândit să le dotăm, pentru perioada de vară, cu remorcă, să strângem resturile vegetale, cu perie multifunțională, să putem face salubritate… și am adăugat aceste accesorii. Achiziția a fost făcută prin SICAP, a fost transparentă și verificată de toate organismele abilitate și am primit aviz favorabil”, a spus directorul CUP Salubritate.
Adrian Vulpoiu a ținut să explice în cadrul aceleiași conferințe de presă și care e situația cu salariile de la nivelul instituției pe care o conduce, dat fiind că și acest aspect a fost abordat, după puteri, de viceprimarul Dimitriu. Concret, s-a lansat în spațiul public ideea că la CUP Salubritate salariile, dar și indemnizațiile membrilor din Consiliul de Administrație ar fi fost majorate fără vreo bază legală. Nu s-ar fi întrebat actualul viceprimar cum de i s-a mărit indemnizația de consilier local în mandatul trecut, deși, conform declarației de avere, dumneaei trăia strict din acea sumă lunară. „În 2020, conform Hotărârii de Guvern, salariul minim pe economie a fost majorat cu 7,2%. Cu atât s-au majorat și salariile colegilor mei în 2020. În anul 2021, conform legii, trebuia negociat contractul colectiv de muncă. Mai mult decât atât, la începutul anului, tot printr-o hotărâre de guvern, s-a majorat din nou salariul minim, cu 3,1%. Noi am propus o creștere salarială de 3,1%, plus diferența de până la 10%, în condițiile în care există posibilitatea de a suporta acea diferență de la 3,1 la 10%. Alte sporuri sau alte indemnizații nu au fost crescute”, a punctat acesta.
Cât despre membrii Consiliului de Administrație, directorul Vulpoiu a explicat că indemnizația acestora este fixă, respectiv un punct procentual din media salarială pe media de economie. Concret, suma brută pe lună este de 4.200 de lei. Ca o comparație, primarul Cristi Valentin Misăilă a spus că la CUP SA, membrii Consiliului de Administrație – 9 la număr, față de cei 3 de la CUP Salubritate – au o indemnizație dublă.