Ediția: Duminică 23 februarie 2025 Nr. 6820
Ediția: Duminică 23 februarie 2025 Nr. 6820

Proiectul legat de curățenia din municipiu, retras de primarul Misăilă de pe ordinea de zi, după ce consilierii PNL și USR PLUS doreau să-și voteze un amendament nelegal!

Discuții cu repetiție în Consiliul Local Focșani asupra proiectului privind aprobarea dării în administrare către Direcția de Dezvoltare Servicii Publice Focșani a unor imobile în vederea exploatării și întreținerii acestora, după ce săptămâna trecută, aleșii PNL și USR PLUS s-au abținut fără a aduce nicio critică sau a explica votul. Pentru azi, primarul Cristi Valentin Misăilă a convocat o altă ședință, de îndată, pentru a discuta acest proiect, dat fiind că angajații DDSP sunt în pericol ca de la 1 aprilie să rămână pe drumuri, iar întreaga activitate de curățenie din municipiu, precum și cea din cimitire și tot ce ține de instituție să se oprească. Însă azi lucrurile au fost departe de a se rezolva, azi finalitatea fiind retragerea proiectului de pe ordinea de zi de către primar, după ce consilierii PNL și USR PLUS au adus un amendament, asupra cărora edilul a atras atenția că sunt nelegale.

 

Mai întâi, pe subiect a avut voie să vorbească viceprimarul USR Alexandra Tătaru, care a recunoscut că de această dată a studiat mai bine acest proiect și a dorit să atragă atenția asupra unor așa-numite anomalii. Acesteia i s-au părut curioase anumite valori de inventar, dar a aflat totuși că nu e prima dată în viața noastră când DDSP primește în administrare imobilele respective și că, periodic, consilierii locali focșăneni votează proiecte în acest sens. Alexandra Tătaru și-a dus ideea la capăt și nu prea, arătând că grupul din care face parte ar avea de făcut amendamente, însă probabil nu avea aprobarea colegilor de a puncta exact despre ce este vorba, așa că „ștafeta” a fost predată consilierului PNL Victor Dumitru.

 

În concret, amendamentul viza ca DDSP să primească imobilele respective nu pe 10 ani, ci pe 1 an, cu posibilitate de prelungire succesivă pentru aceeași perioadă de timp, dar și ca imobilele la care se făcea referire să fie predate în baza contractului de dare în administrare și a unui protocol de predare-primire, încheiat între părți în termen de 15 zile. Dacă Dumitru nu a vorbit mai mult, situația nu putea fi scăpată din mână de viceprimarul PNL Ana Maria Dimitriu, care a dorit să explice ce hibe au remarcat. Supărarea acesteia era legată de faptul că nu văzuse modelul protocolului, așa că grupul majoritar a decis să facă, așa cum se pricepe, un astfel de document în regie proprie. De menționat că anterior ședinței de CL Focșani nimeni nu a suflat nimic despre așa ceva, astfel încât primarul a atras atenția că astfel de modificări nu pot fi făcute pe genunchi.

 

Observ că la acest proiect colegii consilieri PNL au propus mai multe anexe, care nu au fost analizate conform prevederilor Codului administrativ, nu au fost verificate, nu au raportul de specialitate, drept pentru care vă atrag atenția că dacă insistați să supuneți la vot acest amendament cu aceste anexe sunt nevoit să-l retrag, pentru că nu este legal. Aceste anexe trebuiau mai întâi discutate în comisia de specialitate, trebuiau prezentate către serviciile de specialitate, pentru a putea avea rapoartele și avizele prevăzute. La alineatul 8 spune foarte clar: fiecare proiect de hotărâre înscris pe ordinea de zi a ședinței consiliului local este supus dezbaterii numai dacă este însoțit de referatul de aprobare, ca instrument de prezentare și motivare, semnat de inițiator; rapoartele compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului; avizele cu caracter consultativ ale comisiilor de specialitate ale consiliului local; alte documente prevăzute de legislația specială. Rapoartele și avizele prevăzute la alineatul 8 trebuie întocmite în termenul prevăzut la alineatul 5, dar nu mai târziu de 30 de zile de la înregistrarea proiectelor de hotărâre propuse pentru a fi înscrise pe proiectul ordinii de zi a ședințelor ordinare ale consiliului local, respectiv în termen de cel mult 3 zile de la înregistrarea proiectelor de hotărâre propuse a fi înscrise pe proiectul ordinii de zi a ședințelor extraordinare.

 

În situația ședințelor convocate de îndată, rapoartele compartimentelor de specialitate se întocmesc în procedură de urgență, cel târziu odată cu proiectul hotărârii. Inițiatorul proiectului îl poate retrage sau poate renunța, în orice moment, la susținerea acestuia. Drept pentru care, având în vedere că au fost propuse niște anexe pe care compartimentele de specialitate nu le-au văzut și pentru a nu intra iarăși în alte discuții și a fi nevoit să revenim la acest proiect de hotărâre – care probabil va trece cu votul dumneavoastră, încălcând încă o dată legea, nerespectând procedurile legale, îl retrag de pe ordinea de zi. Îl vom supune dezbaterii, dacă veți depune conform procedurilor legale toate aceste anexe, însoțite de documentele justificative, la compartimentele de specialitate pentru a fi analizate și pentru a se discuta și în comisiile de specialitate, a se face rapoartrele de specialitate, a explicat primarul decizia sa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?