Sistem de verificare a documentelor de călătorie biometrice, prin compararea imaginilor faciale, implementat la Aeroportul „Henri Coandă‟

0
108

Poliţia de Frontieră Română implementează la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă‟ un sistem automat de verificare a documentelor de călătorie biometrice prin compararea imaginilor faciale. „Proiectul pilot presupune utilizarea la controlul de frontieră a şase porţi automate pentru verificarea documentelor de călătorie ale persoanelor, prin compararea imaginii faciale din cipul electronic al paşaportului/cărţii de identitate cu cea captată de la persoana prezentă fizic la controlul de frontieră, pentru realizarea procesului de identificare. Porţile sunt conectate la Sistemul Informatic al Poliţiei de Frontieră, care permite efectuarea de verificări prin interogarea bazelor de date şi accesul la informaţiile operative relevante‟, informează Biroul de presă al IGPF. Implementarea sistemului de tip ABC (Automated Border Control) la „Henri Coandă‟ permite autorităţilor de control la frontieră să verifice călătorii într-un mod confortabil, rapid şi sigur.

De asemenea, sistemul oferă soluţii pentru a facilita procedurile de control la frontieră pentru cetăţenii care tranzitează frontierele Uniunii Europene şi, totodată, pentru a moderniza şi a îmbunătăţi gestionarea frontierelor, răspunzând în acelaşi timp riscurilor generate de infracţionalitatea transfrontalieră‟, arată sursa citată. Categoriile de cetăţeni cărora se adresează porţile ABC sunt cetăţeni ai Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Elveţia care deţin document de călătorie biometric (paşaport sau carte de identitate) şi au vârsta peste 18 ani. Sistemul pilot este format din şase porţi, cu posibilitatea de extindere ulterioară, până la 24 de porţi, prin adăugare de licenţe suplimentare, fără modificarea infrastructurii hardware. Valoarea proiectului este de 2,3 milioane lei, finanţarea provenind din fonduri europene nerambursabile prin Programul Fondul pentru Securitate Internă (75%), şi include porţile, precum şi infrastructura hardware necesară administrării sistemului. Echipamentele urmează să fie utilizate în regim permanent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here