Începând de luni, ANAF va avea acces la toate conturile populaţiei şi firmelor din România

0
3606

De luni, 11 ianuarie, ANAF – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală începe operaţionalizarea registrului fiscal electronic pentru conturi bancare şi conturi de plăţi indentificate prin IBAN.

Operaţionalizarea era prevăzută pentru 4 ianuarie, dar a fost amânată pentru 11 ianuarie.

În registrul central electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare toate firmele și instituțiile care au conturi financiare pentru persoane fizice și juridice vor fi obligate să trimită Fiscului toate informațiile disponibile, prin acest registru central, ANAF având astfel acces la informaţiile privind conturile din bănci ale firmelor şi populaţiei.

Băncile şi instituţiile care au conturi financiare pentru companii şi persoane fizice sunt obligate să trimită către ANAF toate informaţiile financiare legate de mişcarea conturilor persoanelor fizice şi ale companiilor.

Registrul va fi operat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform OUG nr. 111/2020.

 

Informațiile care vor apărea în registru

 

Practic, registrul va conține informații despre datele bancare/plăți ale tuturor firmelor și persoanelor fizice, pentru a face mai ușoară aplicarea legislației privind spălarea banilor. Prin OUG nr. 111/2020 s-a stabilit că informațiile despre conturile bancare vor fi păstrate în registru până la momentul în care acestea vor fi închise și zece ani după aceea.

Conform comunicatului de presă al ANAF, în registrul conturilor bancare vor apărea următoarele informații:

datele de identificare ale contului și ale clientului titular;

datele de identificare ale persoanelor care dețin drept de semnătură pentru conturile deschise sau pretind că acționează în numele clientului;

datele de identificare ale beneficiarului real al titularului de cont-client;

datele de identificare ale concesionarului casetei de valori.

Instituțiile care vor avea acces la date

 

Informațiile din registru vor putea fi accesate inclusiv de autoritățile fiscale locale, dar și de alte autorități publice, mai ales cele cu competență în domeniul prevenirii spălării banilor și de urmărire penală, informează capital.ro.

Reglementările ANAF mai prevăd că autoritățile publice centrale și locale vor avea acces la informațiile din registru în baza unor protocoale încheiate, la cerere, cu ANAF, în vreme ce organele de urmărire penală și Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor vor avea acces automat.

Cererea și transmiterea informațiilor din registru se va face exclusiv în format electronic.

Potrivit m.zf.ro, România transpune prin acest registru o directivă europeană pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here