CNAIR va reabilita două poduri din Vrancea

0
2540

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație servicii de proiectare faza Studiu de Fezabilitate pentru obiectivele: Pod DN 2L km 58+100, județul Vrancea; Pod DN 2N km 46+300, județul Vrancea. Este vorba de un pod situat pe DN 2L Soveja – Lepşa. Drumul naţional DN 2L asigură legătura între DN 2 (E 85) din care se desprinde la km 200+600 (în zona localităţii Tişiţa) şi DN 2D, pe care îl intersectează la km 73+780 în localitatea Lepşa. Tot pe acest drum au fost demarate procedurile de reabilitare a sectorului de drum Lepșa-Soveja, prin intermediul proiectului de investiții „Modernizare DN 2L Soveja-Lepșa km 60+145 – km 76+277”, județul Vrancea“. Este vorba de reabilitarea și asfaltarea tronsonului de drum dintre localitățile Soveja și Lepșa peste Coașa. De reținut că este vorba de o investiție pentru care fostul președinte al Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a făcut nenumeroase demersuri la guvern pentru a obține finanțarea necesară demarării lucrărilor. Sectorul de drum care va fi modernizat are o lungime de 16,2 km și se desfășoară de la ieșirea din comuna Soveja (km 60+145) până la intersecția cu DN 2D, în zona localității Lepșa (km 76+277).

Sunt prevăzute nouă poduri noi, pe Lepșuleț și Lepșa dar și 8 viaducte de coastă. De asemenea, vor fi executate lucrări de drum, vor fi realizate șanțuri, rigole, podețe pentru colectarea și dirijarea apelor de pe suprafața drumului, dar vor fi executate lucrări de consolidare, respectiv ziduri de sprijin.

Un alt pod care va fi construit de CNAIR este cel de pe DN 2N, pe raza localității Jitia. Acest pod a fost afectat de o alunecare de teren masivă ce a avut loc în anul 2018. Alunecarea de teren a afectat podul peste râul Râmnicu Sărat de la km.46 deplasându-l de pe poziție. Practic, acest sector de drum a fost grav afectat ca urmare a alunecărilor de teren. Ulterior DRDP Iași a executat lucrări mai ample care au constat în consolidarea versantului care a luat-o la vale, cu ziduri de sprijin cu piloți forați la o adâncime de peste 20 de metri, degajarea albiei râului Râmnicu Sărat etc. În luna decembrie a.c.  a fost realizată o variantă ocolitoare prin construirea unui pod provizoriu dar pe care încă nu se poate circula. Oficialii DRDP Iași susțin că au în derulare un proiect ce vizează refacerea a mai multor  puncte critice de pe DN 2 N Mărtineşti-Dumbrăveni-Jitia, dar și proiecte ce vizează reabilitarea unor puncte critice situate pe DN 2R Jitia-Vintileasca.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here