Românii şi-au schimbat obiceiurile de consum şi se orientează mai nou spre farmaciile situate în proximitate, fiind dispuşi să parcurgă maximum un kilometru pe jos pentru a achiziţiona medicamentele şi produsele de care au nevoie, se arat într-un studiu al Consiliului Concurenţei, remis, joi, AGERPRES.Ca urmare, autoritatea de concurenţă consideră că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piaţa comercializării produselor farmaceutice şi parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar şi al companiilor de pe această piaţă.În prezent, autoritatea defineşte piaţa geografică în cazul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice şi parafarmaceutice ca o zonă delimitată de o rază de trei km în jurul farmaciei ţintă.
În ultimii ani, însă, numărul de tranzacţii pe această piaţă a înregistrat o majorare semnificativă şi, în acelaşi timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km.Astfel, în cadrul analizelor pe care urmează să le efectueze, Consiliul Concurenţei va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei ţintă, în acest fel, adaptând modul de definire a pieţei relevante geografice la noul context.Consiliul Concurenţei invită părţile interesate să trimită observaţii şi puncte de vedere privind la noua modalitate de definire a pieţei relevante geografice până la data de 15 ianuarie 2021.