Zeci de oameni înșelați de o persoană care pretindea că donează saci cu haine de copii, solicitând „doar” achitarea transportului

0
955

Internetul s-a dovedit a fi de-a lungul timpului atât „un partener” de încredere, care ne ajută să aflăm diverse răspunsuri la problemele cu care ne confruntăm fie în viața de zi cu zi, fie la școală, cât și o modalitate „perfectă” de a păcăli oamenii. Cum?! O vrânceancă domiciliată în Râmnicu Sărat ne-a semnalat pe pagina de facebook a redacției o problemă cu care s-a confruntat la jumătatea lunii noiembrie, când a fost victima unei escrocherii pe un site de vânzări.

În schimbul unor hăinuțe de copii, pe care autoarea unui anunț pretindea că le donează, solicita ca posibilul client interesat să plătească „doar” costul transportului. După câteva mesaje schimbate între vânzător și cumpărător, fără a vorbi însă telefonic, banii pe transport au fost trimiși în cont, iar vânzătorul a dispărut precum gheața la soare.

 „Nu vreau ca acea persoană să facă mai multe victime decât a făcut până acum”

Contactată de reporterii noștri, T.A., femeia din Râmnicu Sărat ne-a povestit întreaga întâmplare. „A găsit sora mea acum o săptămână sau două un anunț de la o persoană din Galați care spunea că donează haine. Sora mea m-a rugat să-i transfer eu banii în cont acelei persoane, pentru transportul hainelor. Am luat legătura cu ea, mi-a spus că-mi trimite hainele, și după ce i-am transferat 60 de lei în cont, m-a blocat. M-a blocat pe site-ul de anunțuri, am găsit-o și pe Facebook, i-am dat mesaj, m-a blocat și acolo, mi-a blocat și numărul de telefon, și nu pot să iau legătura sub nicio formă cu ea. Tranzacția a fost făcută pe 19.11.2020. Eu n-am apelat pentru cei 60 de lei, pentru că oricum sunt sigură că nu mai am cum să-i recuperez. Am dovezi de la alte persoane, că eu am postat-o și pe internet pentru treaba asta pe care a făcut-o, și mi-au trimis și alte persoane dovezi că și ele au făcut plata și după, au fost blocate ca și mine. Am apelat și la poliție. Am fost și la bancă și banca mi-a spus că atât timp cât mi-am dat acordul, ei nu mă pot ajuta în privința asta.

          Nu vreau ca acea persoană să facă mai mutle victime decât a făcut până acum. Când am făcut transferul, mi-a dat un număr de telefon, pentru că mi-a spus că ne vom auzi la telefon, și imediat am încercat să o sun și pur și simplu m-a blocat. I-am dat mesaj pe whatsapp, și m-a blocat și acolo. Noi nu ne-am auzit, dar numărul acela ni l-a dat tuturor persoanelor care am fost practic înșelate de ea. Cred că am vreo 29 de mesaje de la persoane care au fost înșelate de ea; și același număr de cont corespunde la toate mesajele pe care le-am primit. Eu am mai pățit așa. Am comadat niște haine de pe un site, am plătit transportul înainte, și am primit niște cârpe”, povestește femeia.

Am luat legătura și cu reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Buzău pentru a verifica dacă există vreo plângere împotriva persoanei din Galaţi despre care a făcut vorbire T.A., însă, momentan, poliţiştii buzoieni nu au primit nicio plângere în acest sens.

 Paza bună trece primejdia rea. Recomandările IPJ Buzău

Pentru ca astfel de situaţii să fie evitate, reprezentanţii IPJ Buzău transmit următoarele recomandări:

La orice tranzacție pe care o faceți cu cardul de credit sau debit pe internet, țineți cont de următoarele recomandări:

– verificați întotdeauna dacă transferul informațiilor se face prin protocol securizat;

– este mai sigur să folosiți un card de debit dedicat tranzacțiilor on-line, pe care să îl folosiți numai pentru astfel de operațiuni și pe care îl încărcați numai cu suma necesară achiziției bunului dorit;

– atenție, nu furnizați codul numeric personal, seria și numărul de la cartea de identitate, pașaport sau permis de conducere, întrucât aceste informații nu sunt necesare pentru o tranzacție online.‟

Pentru a nu fi victima unei înșelăciuni atunci când doriți să cumpărați un bun de pe internet, polițiștii mai recomandă:

-verificați, înainte de încheierea contractului/tranzacției, dacă pe site operatorul economic oferă informații cu privire la: datele sale de identificare, caracteristicile esențiale ale produsului, prețul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, modalități de plată și de livrare, perioada de valabilitate a ofertei sau prețului;

– refuzați tranzacția dacă vi se cere codul PIN;

– nu vă feriți să contactați comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului;

– este important să tipăriți la imprimantă factura, mesajele de confirmare a livrării, precum și clauzele și condițiile ce apar pe site la momentul cumpărării, pentru situația în care ar există ta vreo problemă cu produsul sau seriviciul cerut;

– nu plătiți în avans bunurile comandate pe internet, de la persoane necunoscute.

           Adresați-vă şi sesizați  celei mai apropiate unități de poliţie ori de câte ori aveți suspiciuni cu privire la faptul că ați putea fi următoarea victimă a unei infracţiuni de înşelăciune!‟, se arată în comunciatul remis de agent Cornelia Stroe, din cadrul IPJ Buzău.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here