Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

Proiect Erasmus+ la Școala Gimnazialǎ „Duiliu Zamfirescu” din Focșani

Odată cu începerea noului an şcolar, Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” din Focșani lansează un proiect de parteneriat strategic în domeniul educaţiei școlare, schimb interşcolar, KA229 “CO Develop E+ Generations” (CODE+), cu numărul de referinţă 2020-1-IT02-KA229-077818_5. Proiectul se desfășoară pe o durată de 2 ani și este cofinanţat de Comisia Europeană și aprobat de ANPCDEFP România prin programul Erasmus+ cu un grant de 30 303 Euro.

Coordonatorul european al poiectului este ISIS GRAMSCI KEYNES, din Prato, Italia, iar ceilalţi patru parteneri sunt: Suadiye Barbaros Ilkokulu din Kocaeli, Turcia; Kauno Panemunes pradine mokykla din Kaunas, Lituania; SZKOLA PODSTAWOWA Nr 1 im. Bohaterow Westerplatte w Starej Wsi din Limanowa, Polonia şi Heroj Radmila Siskovic din Smederevska Palanka, Serbia.

Proiectul „CO-Develop E+ Generations” (CODE +) va urmări dezvoltarea abilităților digitale necesare elevului în contextul actual. Vizează dezvoltarea creativităţii și inovației, punând accent pe gândirea critică și rezolvarea problemelor, munca în echipă și conștientizarea diversităţii culturale europene. Scopul principal al proiectului este de a ajuta copiii să se transforme din consumatori de tehnologie în producători de tehnologie, încurajând crearea unui mediu de colaborare și concurență sănătoasă între ei.

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea și schimbul de bune practici și metode educaționale inovatoare în a folosi codarea și noile tehnologii la școală,  în rândul elevilor cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani.

Temele abordate în cadrul proiectului vor fi:

Abordarea interdisciplinară a programării cu ajutorul roboţilor (Interdisciplinary Programming with Robotics)

  • Realizarea de povestiri digitale (Digital Storytelling)
  • Descoperă Europa cu ajutorul roboţilor (Discover Europe with Robots)
  • Realizarea unui joc video (Let’s… Make a Video Game!)
  • Utilizarea inteligentă a telefoanelor şi tabletelor (Smart Use of Phones and Tablets)
  • Calendarele digitale (Digital Calendars).

Vor avea loc cinci schimburi de elevi în Lituania, România, Turcia, Serbia și Polonia, unde elevii vor dezvolta metodologii și strategii de îmbunătățire a abilităților TIC în utilizarea programării, a platformelor de codare online, a dezvoltării de jocuri și prezentări digitale, crearea de cărți și jurnale electronice. De asemenea, elevii vor fi ghidaţi cum să folosească inteligent propriile telefoane și tablete, învățând că acestea nu se limitează doar la jocuri, ci există o multitudine de instrumente inovatoare care pot fi folosite în procesul de învățare mobilă. Vor avea loc discuții şi cu privire la problema cyberbullying-ului și a modului în care acesta poate fi prevenit.

Elevii şi cadrele didactice vor învăța prin colaborare, vor experimenta împreună noi activități de codare şi programare computerizată online și offline, vor folosi platforme de programare și aplicații precum Scratch, Scratch Junior, Lego Mindstorms EV3, Kodu Game Lab, GoAnimate, Makey-Makey și multe altele; vor realiza, de asemenea, jocuri video și povestiri digitale și vor avea și o primă abordare a educației robotice în cadrul schimbului de elevi din România.

Proiectul include şi un stagiu de formare a profesorilor, centrat pe dezvoltarea metodelor și instrumentelor digitale la clasă pentru a face învăţarea mai atractivă. “Unul dintre rezultatele proiectului va fi construirea unei comunităţi europene CODE+ a profesorilor, în care să putem împărtăși practici IT pe care le folosim la clasă. Prin urmare, până la finalul celor doi ani de proiect, va fi creată o platformă CLIL care va include toate aplicațiile și instrumentele digitale pe care le vom fi folosit pe tot parcursul proiectului şi care vor fi accesibile tuturor.” a declarat coordonatorul proiectului, profesorul Nicolae Dănilă.

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?