Câțiva liceeni de la Colegiul Tehnic Auto „Traian Vuia” din Focșani au participat la o primă activitate extracurriculară din anul școlar 2020-2021. Într-un decor plăcut de toamnă, în parc, respectând toate normele de distanțare impuse la acest moment, liceenii, alături de profesoarele Lucica Bocu, Victoria Sucală, Alina Manea și psihologul Gabriela Vida, din cadrul CJRAE Vrancea, au dezbătut cauzele și efectele absenteismului. Discuțiile, desfășurate pe un ton prietenesc și sincer, au fost conduse de psihologul Gabriela Vida, elevii descoperind aspectele care-i determină să lipsească nemotivat de la școală.
Un anturaj nepotrivit, stima de sine scăzută sau teama de a nu răspunde cerințelor școlare sunt doar câțiva dintre factorii care-i îndepărtează pe liceeni de universul școlii și de posibilitatea de a-și finaliza studiile. Implicarea elevilor a fost recompensată cu premii și diplome, însă aceștia au primit și asigurarea că, alături de profesori, pot depăși cu succes eventualele obstacole întâlnite de-a lungul traseului școlar.
Activitatea este inclusă în proiectul de mobilitate Erasmus + , „STOP abandonului școlar și bullying-ului! START incluziunii!”, demers care are drept scop formarea cadrelor didactice, astfel încât acestea să poată oferi elevilor suportul necesar rezolvării unor situații care implică discriminarea, abandonul școlar și bullying-ul și inspirată de participarea unei echipe de profesori la cursul „Coaching in educational contexts to reduce early school leaving” susținut de Cervantes Training, instituție aflată în orașul universitar Alcalá de Henares din apropierea Madridului, în perioada 29 februarie – 6 martie 2020.