Hyundai prezintă noul Tucson. Modelul dispune de un design remarcabil, de tehnologii revoluționare, dar și de o gamă variată de sisteme de propulsie. Modelul de clasa SUV, care se află la cea de-a patra generație, dispune de un design revoluționar, integrând noua direcție stilistică Hyundai „Sensuous Sportiness”. De la lansare (octombrie 2004) până în prezent au fost vândute peste 7 milioane de unități la nivel mondial, dintre care 1,4 milioane în Europa.
Odată cu lansarea pe piață a versiunilor hybrid, plug-în hybrid și cu sistem mild hybrid de 48 V pentru Tucson, Hyundai pune la dispoziția clienților cea mai variată gama de sisteme de propulsie electrificate din segmentul modelelor SUV de clasa compactă. Așadar, gama Hyundai de SUV-uri eco va include:
– Kona – electric și hybrid;
– noul Tucson – mild hybrid de 48 V, hybrid și plug-în hybrid;
– noul Santa Fe – hybrid și plug-în hybrid;
– Nexo – fuel cell.
„Noul Tucson îmbină designul futurist cu tehnologia revoluționară, oferind dotări accesibile unui număr tot mai mare de clienți. Această lansare contribuie la consolidarea poziției Hyundai de producător auto cu cea mai extinsă gama de propulsoare electrificate”, a declarat Michael Cole, President & CEO – Hyundai Motor Europe.
Noua tema de design Hyundai – „Parametric Dynamics”
În comparație cu predecesorul, caroseria noului Tucson este mai mare și mai amplă. Capota alungită, consolele scurte și ampatamentul întins conferă autovehiculului un aspect progresist, păstrând totodată caracterul impunător. Modelul integrează limbajul de design Hyundai „Sensuous Sportiness”, care se remarcă prin armonia dintre patru elemente fundamentale: proporție, arhitectură, stil și tehnologie.
„Misiunea direcției stilistice Hyundai „Sensuous Sportiness” este de a adaugă valoare emoțională experienței de condus. Designul de anvergură depășește din nou așteptările, provocând astfel standardele pieței din cel mai competitiv segment al industriei”, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center. Exteriorul Tucson a fost proiectat pentru a exprimă ceea ce designerii Hyundai denumesc „Parametric Dynamics”, un stil care folosește linii, fațete, unghiuri și forme, pentru o estetică îndrăzneață și remarcabilă, precum și pentru a adaugă un aer futurist noului model.
Noua temă de design – „Parametric Dynamics” – este evidențiată de luminile de zi (DRL), perfect integrate în grilă frontală. Datorită tehnologiei half-miror, în momentul în care luminile de întâlnire sunt aprinse, finisajul cromat al grilei se metamorfozează în forme asemănătoare pietrelor prețioase, conferind o alură spectaculoasă elementelor aerodinamice.
În laterale, liniile caroseriei urmăresc, în unghiuri precise, aceeași tema de design „Parametric Dynamics”. Suprafețele sculpturale creează un contrast puternic între silueta aerodinamică și aspectul robust, generând senzația de mișcare, chiar și atunci când autovehiculul staționează. Configurația atletică a caroseriei se combină perfect cu pasajele geometrice ale roților. Profilul sportiv al noului Tucson este accentuat de linia cromată cu formă parabolică, care se întinde de la oglinzile laterale până la montantul posterior.
În partea din spate, luminile parametrice integrate continuă aceeași tema de design. De asemenea, bară prezintă detalii de tip parametric cu efect tridimensional, combinate cu elemente sportive. Tucson este primul model Hyundai care dispune de ștergătoare de spate ascunse, plasate sub spoiler.
Culori caroserie:
Clienții pot alege între nouă culori de caroserie, dintre care trei nou introduse – Shimmering Silver, Amazon Gray și Teal. În plus, pot opta pentru un plafon în două tonuri (Phantom Black sau Dark Knight), disponibil pentru întreagă paleta de culori a caroseriei.
• Shimmering Silver [Nou] – opțional cu plafon în nuanță Dark Knight;
• Amazon Gray [Nou] – opțional cu plafon în nuanță Phantom Black;
• Teal [Nou] – opțional cu plafon în nuanță Phantom Black;
• Phantom Black – opțional cu plafon în nuanță Dark Knight;
• Polar White – opțional cu plafon în nuanță Phantom Black;
• Engine Red – opțional cu plafon în nuanță Phantom Black;
• Sunset Red – opțional cu plafon în nuanță Phantom Black;
• Silky Bronze – opțional cu plafon în nuanță Dark Knight;
• Dark Knight – opțional cu plafon în nuanță Phantom Black.
Interiorul elegant îmbină confortul cu tehnologia
Pășind în habitaclul spațios este că și cum ai pătrunde într-un univers în care grijile cotidiene dispar. Aici, spațiul, tehnologia și informația se îmbină armonios.
Noul Tucson beneficiază de o consola cu display integral, dispunând acum de un ecran AVN-T de 10,25 inchi, care încorporează navigația, încălzirea, ventilația și climatizarea. Formele sinuoase contribuie la senzația de spațiu deschis, în timp ce marginile generoase ale bordului se îmbină perfect cu portierele. Liniile fine, de culoare argintie, care pornesc din consola centrală și ajung până la portierele din spate, armonizează materialele de calitate utilizate, complimentandu-le prin tonuri și texturi neutre.
Poziționată ergonomic, consola centrală a fost reproiectată, utilizând tehnologia shift-by-wire. Luminile ambientale sunt poziționate în partea inferioară a consolei, în spațiul destinat încărcării wireless, precum și în buzunarele portierelor. Sistemul oferă 64 de culori și 10 niveluri de luminozitate, pentru multiple posibilități de personalizare. În plus, clienții pot alege între cele trei nuanțe pentru tapițerie: „Negru”, „Negru & Gri/ Bej” sau „Teal”, disponibile pentru variantele din piele sau din material textil.
Culori habitaclu:
• „Negru” (piele sau material textil);
• „Negru & Gri/ Bej” (piele sau material textil);
• „Teal” (piele sau material);
Tehnologie și conectivitate
Noul Tucson este echipat cu sisteme actualizate de tehnologie și de conectivitate, pentru o experiență digitală avansată. Nouă dispunere duală a habitaclului oferă o operare intuitivă și o experiență high-tech, prin intermediul instrumentarului de bord 10,25 inchi, dar și a ecranului AVN-T de 10,25 inchi. Cea mai recentă versiune a aplicației Bluelink include funcții precum Last Mile Navigation, Connected Routing, dar și nouă funcție User Profile. De asemenea, prin intermediul aplicației Bluelink, clienții își pot localiza autovehiculul, îl pot bloca și debloca de la distanță sau pot avea acces la diferite informații, cum ar fi nivelul de combustibil.
Nouă funcție User Profile permite instalarea a două conturi principale, a unui cont de invitat, dar și încărcarea unei imagini de profil. Profilul stochează în mediul cloud preferințele de infotainment ale utilizatorilor, cum ar fi limba, setările de recunoaștere vocală, precum și posturile de radio preferate. În cazul în care conducătorul auto trebuie să parcheze autovehiculul pe o rază de la 200 m până la 2 km față de destinație, funcția Last Mile Navigation oferă informații despre traseul complet până la destinație, prin intermediul aplicației Bluelink instalată pe smartphone.
În plus, noul Tucson va integrarea calendarul Apple sau Google pe ecranul AVN. Sincronizarea se face prin intermediul aplicației Bluelink.
Connected Routing este sistemul de navigație Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizează traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinație, dar și reconfigurarea traseului, în cazul în care este necesar.
Cu ajutorul Apple CarPlay și Android Auto, disponibile acum wireless, funcțiile smartphone-urilor cu sistem de operare iOS sau Android pot fi afișate pe ecranul central de 8 inchi al autovehiculului. Alte caracteristici de infotainment și conectivitate includ sistemul audio realizat de Krell, încărcare wireless în consola centrală, precum și porturi USB față/ spate.
Serviciile Hyundai LIVE oferă informații din trafic în timp real, stații de alimentare/ locuri de parcare (cu prețuri incluse) și starea vremii. Destinațiile sau punctele de interes pot fi transmise din aplicație către sistemul de navigație al autovehiculului.
Noi caracteristici de confort
Hyundai oferă acum și mai mult confort pentru clienții Tucson. Nouă tehnologie Mulți-Air Mode, disponibilă în premieră pentru un autovehicul al gamei Hyundai, combină canalele de circulare pentru aerul condiționat și pentru încălzire, pentru o dispersare mai fluidă a fluxului de aer. Acest mod poate fi activat și dezactivat, în funcție de preferințele conducătorului auto.
Sistemul de control al climei pe trei zone permite operarea separată a setarilor de temperatura și ventilație pentru conducătorul auto, pasagerul din față, dar și pentru ocupanții locurilor din spate. În plus, scaunele ventilate din față și scaunele încălzite din față/ din spate oferă confort suplimentar atât conducătorului auto, cât și pasagerilor.
Prin intermediul modului Rear Sleeping, conținutul audio este redat doar în partea din față, fără că acesta să fie transmis și difuzoarelor din spate, astfel încât pasagerii care dorm să nu fie deranjați. Pentru confort sporit, scaunele din spate pot fi pliate acum într-un raport 4:2:4.
Mai mult spațiu
În comparație cu predecesorul, Tucson este mai lung cu 20 mm, mai lat cu 15 mm și are un ampatament mai mare cu 10 mm. De aceea, pasagerii din spate se pot bucură de un spațiu suplimentar de 26 mm pentru picioare, oferit atât pentru versiunile hybrid, cât și pentru cele clasice, datorită plasării ingenioase a bateriei sub scaunele din spate. În același timp, volumul portbagajului a crescut, în funcție de specificațiile fiecărui model, oferind până la 620 l pentru bagaje cu scaunele ridicate și până la 1,799 l cu scaunele rabatate.
Dimensiuni (mm):
• lungime: 4.500 (+ 20 mm);
• lățime: 1.865 (+ 15 mm);
• înălțime: 1.650 (+ 5 mm);
• ampatament: 2.680 (+ 10 mm);
• consola: față 895 mm, spate 925 mm;
• spațiu bancheta din spate: 996 (+ 26 mm).
Portbagaj (litri):
• volum minim, cu scaunele ridicate (benzină/ diesel/ benzină 48V/ diesel 48V/ hybrid): 620/ 598/ 577/ 546/ 616;
• volum maxim, cu scaunele rabatate (benzină/ diesel/ benzină 48V/ diesel 48V/ hybrid): 1.799/ 1.777/ 1.756/ 1.725/ 1.795.
Pachet avansat pentru siguranță și asistență
Noul Tucson integrează cele mai recente tehnologii, pentru siguranță și asistență conducătorului auto. Printre acestea se remarcă un sistem actualizat cu șapte airbaguri, care include un nou airbag pentru spațiul dintre conducătorul auto și pasagerul din dreapta, o caracteristică unică în cadrul acestui segment. În cazul unei coliziuni, acest sistem de protecție suplimentară contribuie la reducerea leziunilor. În plus, atunci când airbagurile sunt declanșate în urmă unui impact frontal sau lateral, sistemul aplică automat frână de urgență, pentru a reduce riscul unor coliziuni secundare sau multiple.
Sistemul de asistență la coliziunile frontale (FCA) cu detectarea pietonilor și a cicliștilor alertează conducătorul auto și aplică automat frână, pentru a reduce daunele, atunci când o coliziune este inevitabilă. FCA este disponibil acum cu funcția de prevenire a coliziunilor în intersecții.
Sistemul de asistență la menținerea benzii de rulare (LFA) corectează automat direcția autovehiculului, în funcție de marcajele de pe carosabil. LFA funcționează împreună cu funcția de asistență pentru păstrarea benzii de rulare (LKA), care detectează acum atât marginile drumului, cât și liniile.
Sistemul de atenționare a conducătorului auto (DAW) monitorizează constant stilul de condus, cu scopul de a detecta orice deviație neobișnuită a direcției sau eventuale semne de oboseală ale conducătorului auto. DAW se activează împreună cu sistemul de avertizare la deplasarea autovehiculului din față (LVDA). LVDA atenționează conducătorul auto atunci când vehiculul din față începe să se deplaseze, în cazul în care acesta reacționează cu întârziere.
În premieră pentru un SUV compact, sistemul de asistență pentru condusul pe autostrada (HDA) ajustează automat viteză și menține distanță față de alte vehicule din față, precum și bandă de rulare. Funcția poate fi activată prin utilizarea butonului dedicat de pe volan. HDA combină sistemul de asistență la menținerea benzii de rulare (LFA) cu pilotul automat inteligent, utilizând senzori și date de navigație, pentru a asigura funcționarea în condiții optime, dar și pentru a ajusta automat viteză.
O altă caracteristică nouă este funcția inteligență de avertizare asupra vitezei limita (ISLA). Semnele de circulație sunt recunoscute imediat, iar informațiile sunt afișate atât pe ecranul sistemului de navigație, cât și pe instrumentarul de bord.
Pentru siguranță sporită, noul Tucson a fost echipat cu o serie de funcții care sporesc vizibilitatea. Sistemul de monitorizare a unghiului mort (BCA) include acum frânarea diferențială, pe lângă semnalele vizuale și sonore, pentru a preveni coliziunea în momentul schimbării benzii. Această funcție utilizează camera frontală și senzorii radar din spate, pentru a determina poziția relativă și viteză vehiculelor care se apropie din partea laterală. BCA oferă și asistență pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea în marșarier (RCCA). Sistemul RCCA avertizează conducătorul auto în cazul în care există un risc de coliziune în timpul deplasării în marșarier și acționează frânele.
O dotare unică pentru acest segment este sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM), care afișează pe ecranul principal de 10,25’’ zonele laterale și din spate ale autovehiculului, în momentul în care conducătorul auto activează semnalul pentru schimbarea direcției. BVM oferă suport suplimentar în condiții meteo nefavorabile. De asemenea, BVM funcționează împreună cu sistemul de monitorizare 360° (SVM), pentru a oferi conducătorului auto vizibilitate completă și pentru a evita potențialele obstacole.
SVM este, de asemenea, sincronizat cu noul sistem inteligent de asistență pentru parcarea de la distanță (RSPA), care este disponibil pentru versiunea hybrid a noului Tucson. RSPA permite parcarea autovehiculului de la distanță, fără a fi necesară prezența conducătorului auto, utilizând doar cheia de access. În momentul detectării unor obstacole, sistemul avertizează sonor și aplică automat frână de urgență, în cazul în care este necesar. Noul sistem de asistență pentru ieșirea în siguranță (SEW), introdus în premieră pentru un SUV compact, avertizează pasagerii în cazul în care este detectată prezența unui alt vehicul în apropiere, în momentul deschiderii portierelor.
În momentul în care modul „Auto” este selectat, sistemul de asistență pentru faza lungă (HBA) detectează noaptea vehiculele care se deplasează atât din sensul opus, cât și pe cele care au aceeași direcție de deplasare, comutand astfel de pe faza lungă pe cea scurtă, în cazul în care condițiile de drum o impun. Atunci când nu detectează alte vehicule în apropiere, sistemul reactivează automat faza lungă, pentru vizibilitate maximă.
Noul sistem de alertă pentru ocuparea locurilor din spate (ROA) monitorizează locurile din spate și avertizează conducătorul auto dacă sunt ocupate la plecare. Mai mult, funcția pentru asistență volumului difuzoarelor pasagerilor din spate (RPSM) reduce volumul difuzoarelor din spate, pentru o călătorie plăcută și relaxantă pe distanțe lungi.
Caracteristici de siguranță activă Hyundai SmartSense:
• Sistem de asistență la coliziunile frontale (FCA) [Nou: cu funcție de prevenire a coliziunilor în intersecții];
• Sistem de avertizare la deplasarea autovehiculului din față (LVDA) [Nou];
• Sistem de asistență pentru condusul pe autostrada (HDA) [Nou];
• Pilot automat inteligent sincronizat cu sistemul de navigație (NSSC) [Nou: utilizează date de navigație];
• Funcție inteligență de avertizare asupra vitezei limita (ISLA) [Nou];
• Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW/ BCA/ BVM);
• Sistem de asistență pentru ieșirea în siguranță (SEA);
• Sistem inteligent de asistență pentru parcarea de la distanță (RSPA) [Nou: disponibil doar pentru versiunile hybrid și plug-în hybrid];
• Sistem de monitorizare 360° (SVM) [actualizat];
• Sistem de alertă pentru ocuparea locurilor din spate (ROA) [Nou];
• Sistem de asistență la menținerea benzii de rulare (LFA) [Nou];
• Sistem de asistență pentru păstrarea benzii de rulare (LKA) [actualizat];
• Sistemul de atenționare a conducătorului auto (DAW);
• Sistem de avertizare pentru deplasarea în marșarier (RCCW);
• Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea în marșarier (RCCA) [Nou];
• Sistem de asistență pentru faza lungă (HBA).
Clienții care vor opta pentru noul Tucson beneficiază de pachetul de cinci ani garanție fără limita de kilometri.
Tracțiune integrală HTRAC și Terrain Mode
Tracțiunea 4×4 și selectorul Terrain Mode, disponibil pentru versiunea hybrid cu transmisie automată, consolidează caracterul unic al SUV-ului. Sistemul utilizează tehnologia HTRAC, care presupune distribuția electronică variabilă a cuplului, în funcție de viteză autovehiculului și de aderența de care dispune fiecare roată. Pe lângă modurile standard de condus, selectorul Terrain Mode permite conducătorilor auto optimizarea tracțiunii pe diferite suprafețe, cum ar fi zăpadă, nisip sau noroi, îmbunătățind performanță și setările sistemului HTRAC.
O experiență dinamică de condus
Dezvoltat și testat în Europa, noul Tucson și-a demonstrat potențialul pe terenuri variate (în zonele reci din Suedia, la temperaturile înalte din sudul Spaniei, dar și pe cea mai solicitantă pistă de circuit din lume – Nürburgring), etapă finală de testare a modelului SUV desfășurându-se în Cehia și în Austria. Pentru manevrabilitate sporită, clienții pot opta pentru două sisteme diferite de suspensie.
Datorită flexibilității oferite de sistemul ECS (Electronic Controlled Suspension), echipa tehnică Hyundai a reușit să ofere o experiență versatilă de condus, în funcție de preferințele conducătorului auto. Funcția ECS modifică automat setările autovehiculului (de exemplu, suspensia) și monitorizează permanent parametrii dinamici (suspensia de tip MacPherson față și independența spate; nouă generație a sistemului de direcție de tip R-MDPS), cu scopul de a oferi utilizatorului o experiență unică, în funcție de modul de condus ales: Normal, Eco sau Sport.
Hyundai a dezvoltat o gama variată de opțiuni pentru jante (din oțel/ aliaj de 17 inchi sau din aliaj de 18/ 19 inchi), cu o atenție deosebită acordată factorilor precum confort, zgomot și performanță la manevrare. În plus, inginerii Hyundai au obținut valori scăzute pentru rezistență la rulare, ceea ce contribuie la minimizarea consumului și a emisiilor. Acest aspect reflectă angajamentul companiei de a produce autovehicule eco, fără a compromite însă performanță.
Gamă variată de sisteme de propulsie electrificate
Modelul Hyundai dispune de trei versiuni de propulsie electrificată, două termice și patru opțiuni de transmisie. Odată cu lansarea pe piață a versiunilor hybrid, plug-în hybrid și cu sistem mild hybrid de 48 V pentru Tucson, Hyundai pune la dispoziția clienților cea mai variată gama de sisteme de propulsie electrificate din segmentul modelelor SUV de clasa compactă. Pe lângă gama electrificată, noul Tucson oferă și o gama de opțiuni pe benzină și pe motorină.
Varianta hybrid – care este echipată cu noul motor Smartstream pe benzină de 1,6 litri T-GDi combinat cu un propulsor electric de 44,2 kW, alimentat cu o baterie litiu-ion polimer de 1,49 kWh – oferă 230 CP și cuplu de 350 Nm, fiind disponibil cu tracțiune 4×2 sau 4×4, dar și cu transmisie automată în 6 trepte. Acesta este cel mai puternic din nouă linie de propulsie Tucson.
În ceea ce privește tehnologia mild hybrid de 48 V, clienții pot alege între:
• T-GDI Smartstream de 1,6 litri, 150 CP și tracțiune 4×2;
• T-GDI Smartstream de 1,6 litri, 180 CP cu tracțiune integrală (disponibil opțional);
• CRDi Smartstream de 1,6 litri, 136 CP cu tracțiune integrală (disponibil opțional).
Hyundai a combinat tehnologia mild hybrid de 48 V cu motorul T-GDI de 1,6 litri, care dispune de 150 CP. Această versiune poate fi cuplată la transmisia manuală inteligență cu șase trepte (6 iMT) sau cu dublu ambreiaj cu șapte trepte (7 DCT). O altă opțiune este T-GDI de 1,6 litri, 180 CP, care, în plus față de 7DCT cu tracțiune integrală va fi oferită cu iMT cu șase trepte și cu tracțiune 4×2. Versiunea de 1.6 litri CRDi, mild hybrid de 48 V, 136 CP este disponibilă cu 7 DCT și cu tracțiune 4×2 sau 4×4.
Atunci când nu este echipată cu sistemul mild hybrid de 48 V, versiunea „Smartstream” de 1,6 litri T-GDi este disponibilă cu 150 CP, transmisie manuală cu șase trepte și cu tracțiune 4×2 sau 4×4. Motorul diesel CRDi Smartstream de 1,6 litri va fi disponibil cu 115 CP, transmisie manuală cu șase trepte și cu tracțiune 4×2.
Noul motor „Smartstream” T-GDi de 1,6 l folosește tehnologia Hyundai CVVD (Continuously Variable Vâlve Duration), pentru a optimiza consumul de combustibil. În funcție de modul de condus, CVVD reglează durata de deschidere/ închidere a supapei, contribuind astfel la maximizarea performanței și a eficienței. O versiune plug-în hybrid cu un motor T-GDI de 1,6 litri, 265 CP va fi, de asemenea, disponibilă pentru clienți. Mai multe detalii vor fi dezvăluite anul următor.
Nouă transmisie manuală inteligență (iMT) de la Hyundai
iMT decuplează motorul de la transmisie după ce conducătorul auto eliberează pedala de accelerație și permite autovehiculului să ruleze liber, pentru eficientă consumului de combustibil. Mild Hybrid Starter Generator asista motorul termic la plecare, compensând cu necesarul de cuplu motor și de putere.
Despre Hyundai
Hyundai Auto România, parte a Grupului Țiriac, este reprezentantul mărcii Hyundai în România din anul 1994 și aduce pe piață națională 11 modele ale gamei Hyundai. Fondată în 1967, Hyundai Motor Company s-a transformat în Hyundai-Kia Automotive Group, care este cotat drept al cincilea producător auto la nivel mondial începând din anul 2007.
Comunicat de presă