GALERIE FOTO: Prima zi de școală: La Colegiul „Cuza“ au loc întâlniri cu diriginții; la Școala „Adrian Păunescu‟ se va învăța în mai multe schimburi

0
2718

Mult așteptata zi de luni, 7 septembrie, a venit la pachet cu mai multe necunoscute decât cele existente în săptămânile anterioare în ceea ce privește începutul anului școlar 2020-2021. Că este un nou an școlar atipic, știam deja. Dar în ce scenariu ne încadram concret, nu prea!

Ministerul Sănătății a publicat, luni, analiza epidemiologică la nivelul fiecărui județ, analiza fiind realizată de Institutul Național de Sănătate Publică (INSP). Potrivit acestei situații, la nivelul județului Vrancea, patru localități se află în scenariul galben. Este vorba de comunele Reghiu, Tulnici, Gura Caliței și Gugești. Asta înseamnă că jumătate din efectivul unei clase va veni fizic la școală, în timp ce colegii lor vor asista la ore online.

Pentru a scăpa însă de orice responsabilitate în ceea ce privește începerea noului an școlar, ministrul penelist al Sănătății, Nelu Tătaru, a declarat că „fiecare unitate şcolară va decide și îşi va adapta scenariul la indicaţia DSP-urilor, inspectoratelor şcolare judeţene şi comitetelor pentru situaţii de urgenţă”.

Care sunt scenariile?!

Potrivit reprezentanților Ministerului Educației Naționale, în scenariul verde, toți elevii merg la școală, cu respectarea și aplicarea normelor de protecție. Pentru ca acest scenariu să fie aplicat, incidența în ceea ce privește îmbolnăvirile trebuie să fie mai mică de un caz la mia de locuitori, în ultimele 14 zile. Scenariul galben presupune participarea zilnică la cursuri a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, pe de o parte, și revenirea parțială la cursuri, în clase, prin rotație de 1-2 săptămâni, a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție. Acest scenariu se aplică în localitățile cu o incidență de 1-3 la 1.000 de locuitori.

Ultimul scenariu, cel roșu, presupune că toți elevii vor participa la cursuri online. Cel de-al treilea scenariu va fi folosit pentru localitățile cu o incidență mai mare de 3 cazuri la 1.000 de locuitori.

Agitație, ședințe peste ședințe și întrebări fără răspunsuri  

Atmosferă generală de agitație și ședințe peste ședințe la Colegiul Național „Al. I. Cuza‟ Focșani, deși în mai puțin de o săptămână începe noul an școlar. Directoarea instituției de învățământ, profesoara Daniela Sîrghie, abia dacă mai are timp să respire. Telefonul îi sună constant, colegii de cancelarie așteaptă lămuriri, iar DSP-ul întârzie să vină cu soluțiile concrete privind începerea noului an școlar.

Abia așteptăm prima zi de școală, însă aceste condiții pe care le impune pandemia ne fac să schimbăm planurile. De fapt, permanent suntem în schimbare. Astăzi (ieri-n.r.) este 7 septembrie, așteptăm să vedem de la Direcția de Sănătate Publică ce scenariu va trebui să adoptăm pentru școala noastră. E o școală mare, cu peste 900 de copii, de la clasa a V-a până la clasa a XII-a. În prima zi de școală cred că elevii se vor întâlni cu diriginții, cu câte jumătate de clasă, pentru a stabili câteva reguli. În vară, nu au adus cărțile decât copiii de clasa a VIII-a și cei de-a XII-a, iar ceilalți le au acasă. Chiar azi discutam cu un diriginte de clasa a VII-a care s-a gândit la un plan: copiii din clasa lui să vină prin rotație și să aducă manualele, eventual să le predea prin geam sau la ușă, câte doi, ca să nu se aglomereze sala de clasă‟, a spus profesoara Daniela Sîrghie, directoarea Colegiului Național „Al. I. Cuza‟ Focșani.

Sălile de clasă încă nu sunt amenajate în conformitate cu noile cerințe, însă  se lucrează la foc automat pentru ca totul să fie gata până pe 14 septembrie. Dispenserele cu soluții dezinfectante au fost montate pe holurile liceului, marcajele de distanțare fizică au fost trasate, iar lucrările la noul acoperiș se apropie de finalizare. „Lucrările la acoperiș au început la 1 august, într-o lună muncitorii reușind să facă jumătate din acoperiș, iar cu cealaltă jumătate sperăm să terminăm până la 15 octombrie. După ce se repară acoperișul, urmează să schimbăm ferestrele. E un proiect pe care l-am început din 2017, dar a mers foarte greu cu proiectarea și abia anul acesta am reușit să avem toate puse la punct și o parte din bani pentru acoperiș‟, a precizat directoarea colegiului.

Dreptul la învățătură, garantat

Sistemul de învățământ din România a fost dat cu totul peste cap încă din luna martie, când toate instituțiile de învățământ din țară au fost închise, iar elevii au fost nevoiți să-și continue orele în online. Mulți dintre profesori au fost luați prin surprindere de această situație și s-au văzut nevoiți să gândească metode de predare online. Ce se întâmplă însă cu elevii care nu au nici internet și nici dispozitive inteligente?!

Este foarte trepidantă începerea aceasta de an școlar. Majoritatea părinților vor ca elevii să revină la școală. Există însă și părinți care nu doresc să-i trimită pe copii la școală pentru că au diverse afecțiuni. Însă nu poți tu, ca părinte să obstrucționezi dreptul copilului la educație! Este stipulat în Constituție. Dacă acel părinte consideră că fiul sau fiica sa are o problemă de sănătate, trebuie să vină cu un document medical pentru a se putea găsi o soluție de învățare la distanță‟, precizează profesoara Daniela Sîrghie.

Cu toate acestea, directoarea Colegiului Național „Cuza‟ Focșani le transmite părinților că ar fi bine să stea în permanență de vorbă cu ai lor copii și să-i îndrume să respecte regulile impuse de pandemiei, astfel încât scenariul roșu să nu devină realitate.

Dumnezeu ne va apăra

Ziua de luni, 7 septembrie, nu a venit cu lămuriri nici pentru conducerea Școlii Gimnaziale nr. 7 Focșani. De altfel, de la 1 septembrie a.c., această unitate de învățământ și-a schimbat denumirea, devenind Școala Gimnazială „Adrian Păunescu‟ Focșani. „Prima zi de școală nu va avea o deschidere ca în ceilalți ani. Anul acesta fiecare învățător va fi cu elevii lui. La momentul acesta avem în jur de 400 de copii. Vom învăța în trei schimburi: învățământul primar va avea clasele împărțite în două grupe, cu începere de la ora 08:00. Vom avea și clasele de a V-a și a VIII-a dimineața, împărțite în două grupe. Al treilea schimb, adică clasele de-a VI-a și a VII-a, vor veni după-amiază, și vor învăța în sistem hibrid.  Avem videoproiectoare, în schimb nu avem tehnologia atât de performantă pentru a beneficia de un sistem de predare online în timpul orei de curs‟, explică profesorul Sebastian Ionuț Burlan, directorul Școlii Gimnaziale „Adrian Păunescu‟ Focșani.

Directorul Sebastian Ionuț Burlan este de părere că trebuie să învățăm să trăim cu acest virus. Nu știe însă ce va face dacă vreunul dintre cei trei îngrijitori  care lucrează la această unitate se va infeca cu Covid 19, mai ales că în această perioadă nu se fac angajări. „E un lucru care mă doare, persoanele care sunt vulnerabile în această situație sunt profesorii și personalul nedidactic. Mă uit la îngrijitori ca la Dumnezeu, pentru că dacă se vor inefcta, pur și simplu rămân descoperit. Nu se fac angajări în această perioadă, dar sperăm că se va găsi o bază legală, pentru că fără acești îngrijitori nici noi nu putem să asigurăm igiena! Am nădejde că Dumnezeu ne va apăra în această perioadă, pentru că iubește prea mult poporul român ca să ne lase de izbeliște!‟, speră profesorul Sebastian Ionuț Burlan, directorul Școlii Gimnaziale „Adrian Păunescu‟ Focșani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here