Când vine vorba sa facă bani, nimic nu este exclus pentru companiile aeriene care se confruntă cu cea mai gravă criză din istorie, iar de la alune şi până la pijamale transportatorii aerieni vând orice pentru a putea traversa pandemia de coronavirus, transmite Bloomberg. Chiar şi companiile aeriene care au beneficiat de programe guvernamentale de sprijin şi au redus costurile caută noi surse de venit, iar în timp ce rezervele lor de lichidităţi se diminuează avioanele sunt blocate la sol şi personalul stă acasă. Revenirea ar urma să dureze câţiva ani şi va costa companiile aeriene câteva miliarde de dolari. Între timp, unele companii aeriene au găsit noi surse de venit pentru a face faţă loviturii date de COVID-19.
Compania australiană Qantas Airways Ltd. închiriază unul dintre avioanele sale pentru cei care vor să survoleze Antarctica. Zborurile durează între 12 şi 14 ore şi un loc la clasa business costă 5.850 de dolari. Tot Qantas a scos la vânzare obiectele care în mod normal sunt făcute cadou pasagerilor de la clasa business, inclusiv 10.000 de seturi de pijamale care, potrivit companiei aeriene, s-au vândut în câteva ore. De asemenea, doritorii pot să achiziţioneze, pentru 25 de dolari, pachetele de cadouri oferite pasagerilor de la clasa business, care conţin cremă de mâini, pliculeţe de ceai, biscuiţi cu ciocolată şi alune, printre altele. Un purtător de cuvânt de la compania australiană a spus că în curând şi măsuţele de la clasa business de pe avioanele Boeing 747, care au fost pensionate anticipat din cauza crizei, ar putea fi vândute amatorilor de suveniruri.
Compania aeriană canadiană Air North oferă servicii de livrare la domiciliu a alimentelor care în mod normal sunt servite în timpul zborurilor. Meniul include o plăcintă cu carne pentru 6,88 dolari şi o selecţie de cheesecakes pentru 13,99 dolari. Clienţii pot comanda până la 20 de feluri de mâncare, care este livrată ziua următoare. Însă, serviciul este disponibil numai celor care stau în jurul oraşului Whitehorse, nord-vestul Canadei, şi se percepe un comision de livrare de 10 dolari.
Compania japoneză ANA Holdings Inc. a vândut bilete la o cursă charter către nicăieri. Aproximativ 300 de pasageri au plătit pentru a putea avea experienţa unui resort din Hawaii la bordul unui Airbus A380, care în mod normal zboară pe ruta Tokyo – Honolulu. Însoţitoarele la bord au purtat măşti, fuste tradiţionale din Hawaii şi au servit cocktailuri în timpul zborului. Pasagerii, aleşi în urma unei loterii, au beneficiat de un zbor care a decolat de pe aeroportul Narita din Tokyo şi a aterizat 90 de minute pe acelaşi aeroport.
Companiile aeriene din China au început să ofere pachete de zboruri nelimitate pentru a atrage clienţi pe rutele interne. Una dintre aceste companii, China Eastern Airlines Corp., a lansat în luna iunie o ofertă de zboruri nelimitate în timpul weekend-ului pentru tot restul anului în schimbul sumei de 3.322 de yuani (487 de dolari). Peste 150.000 de oameni au utilizat această ofertă în doar două weekend-uri a anunţat compania, precizând că pe unele curse aceşti clienţi au reprezentat peste 90% din pasageri.