Primăria Focșani vrea să acorde facilități fiscale firmelor din municipiu care au avut de suferit din cauza blocării activităților în perioada stării de urgență. Modul care vor fi aplicate aceste scutiri va fi decis în ședința Consiliului Local din această săptămână. Decizia Primăriei se bazează pe prevederile Codului Fiscal care stabilește că, până la 14 august, Consiliul Local poate adopta o hotâre privind scutirea de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafețelor care au fost obligați, conform legii, să își întrerupă total activitatea economică sau dețin certificatul pentru situații de urgență, emis de către ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice. Astfel, proiectul de hotărâre prevede „aprobarea acordării unor facilități fiscale, în sensul scutirii, pentru durata stării de urgență decretate în anul 2020, de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice situate pe domeniul public administrat de autoritățile din subordinea Consiliului Local al municipiului Focșani”. Pentru a beneficia de aceste facilități, cei interesați au obligația ca, până la data de 15 septembrie 2020, să depună la Primăria Focșani o cerere de acordare a scutirii, însoțită de o declarație pe proprie răspundere împreună cu documentele justificative.
Proiectul de hotărâre care va fi discutat de consilierii locali mai prevede și acordarea unor facilități fiscale, în sensul anulării accesoriilor aferente datoriilor restante la 31 martie ale contribuabililor din municipiu. Conform proiectului, procedura „se aplică pentru debitorii – persoane juridice, persoane fizice, entități fără personalitate juridică sau persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere – care la data de 31 martie 2020 inclusiv au obligații bugetare principale restante administrate de organul fiscal local”.
Practic, accesoriile se sting dacă persoana în cauză, fie societate comercial, PFA sau persoană fizică, achită obligațiile principale restante la data de 31 martie 2020 până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, care nu trebuie să depășească 15 decembrie 2020. „Contribuabilul care dorește să beneficieze de această facilitate fiscală se prezintă la inspectorul de sector și solicită eliberarea unei note de plată cu obligațiile fiscale ce trebuie achitate pentru a beneficia de facilitatea fiscală”, se arată în proiectul de hotărâre. De menționat că depunerea cererii de anulare a accesoriilor după data de 15 decembrie atrage neacordarea facilităților fiscale menționate.
Sursa foto: Bursa