Un grup de Facebook în limba rusă, care a debutat ca o încercare amuzantă a unui grup de prieteni de a face faţă perioadei de izolare la domiciliu impusă de pandemia de COVID-19 recreând opere de artă celebre şi folosind drept recuzită doar obiecte casnice, se bucură de un neaşteptat succes pe plan global, informează Reuters. Proiectul, denumit Izoizolyacia, a fost lansat la sfârşitul lunii martie, la scurt timp după ce preşedintele Vladimir Putin a instituit măsurile de izolare la domiciliu pentru a limita transmiterea noului coronavirus.
Acest grup de pe Facebook strâns într-o singură zi 2.500 de adepţi, iar în prezent, este urmărit de peste 600.000 de persoane. Oameni din diferite colţuri ale lunii trimit versiuni proprii ale unor creaţii celebre, reconstituite din cele mai inedite obiecte de recuzită, de la legume la haine vechi. ”Este produsul perioadei de carantină din zilele noastre, căci nimic din toate acestea nu s-ar fi întâmplat în alt context”, a precizat cofondatoarea Katerina Brudnaya-Chelyadinova, care nu a crezut niciodată că ideea va deveni atât de populară. ”Conţinutul este interesant, este uşor de realizat, este amuzant, iar când priveşti lucrările, te ajută să te detaşezi”, a adăugat ea.
Printre creaţiile grupului se numără versiuni ale unor autoportrete de Henri Matisse şi Vincent Van Gogh, ”Ţipătul” lui Edvard Munch, recreat din papuci şi haine, precum şi ”Pătratul negru”, de Kazimir Malevici, reconstituit din şosete agăţate de un suport pentru prosoape. Potrivit cofondatorilor grupului, moderarea paginii a devenit o ocupaţie cu normă întreagă, întrucât sute de noi creaţii le sunt propuse în fiecare zi din toate colţurile lumii.
Participanţii se îmbracă pe sine şi pe alţi membri ai familiilor lor în costumaţii elaborate pentru a reproduce portrete din trecut, scene de artă modernă şi secvenţe din filme, câteodată cu o precizie milimetrică. ”Soţul meu a fost atât de pasionat de rolul unei prinţese suedeze, încât nu a reuşit să mai iasă din pielea personajului pentru o vreme”, a spus Maria Kigel, o altă fondatoare a proiectului, care şi-a fotografiat soţul costumat în Ulrika Eleonora, o regină a Suediei din secolul al XVIII-lea.