Casa Județeană de Pensii Vrancea și-a reluat, de vineri, parțial, activitatea cu publicul

0
457

După două luni în care, din motive de siguranță medicală menite să stopeze răspândirea noului SARS-Cov2, reprezentanții Casei Județene de Pensii (CJP) Vrancea au hotărât suspendarea activității cu publicul, începând de astăzi beneficiarii se pot prezenta la ghișeele instituției numai în cazuri urgente, în care este nevoie de prezentarea documentelor în original. Pentru toate celelalte solicitări rămâne valabilă platforma online, sau consultarea telefonică. Tot astăzi, pentru a veni atât în sprijinul angajaților, cât și al beneficiarilor, o firmă specializată va monta panouri de plexiglas în dreptul ghișeelor din interiorul instituției.

Pentru ce anume puteți merge la CJP Vrancea?

Începând de astăzi, 15 mai, CJP Vrancea își reia activitatea cu publicul doar pentru următoarele servicii: depunerea dosarelor noi de pensii care trebuie însoțite de documente în original, acordarea ajutoarelor de deces, în cazul persoanelor care nu au acces la mijloace electronice, și expertizarea medicală a pensionarilor de invaliditate. „Reluăm activitățile cu publicul pe următoarele segmente: ajutoarele de deces care nu pot fi trimise online, depunerea de dosare noi și recalculările care necesită acte în original. De asemenea, se reia atât activitatea de expertiză medicală a pensionarilor de invaliditate, cât și cea a cazurilor noi. În continuare, încurajăm beneficiarii ca depunerea documentelor să se facă online. Toate adresele se găsesc pe site-ul nostru la secțiunea «Contacte». Numai în cazuri izolate, cele care necesită prezența persoanei respective, îi vom aștepta pe oameni la ghișeele instituției. Repet, pentru sănătatea cetățenilor, recomandăm ca actele să fie trimise electronic, ca și până acum”, a transmis Adrian Juravle, directorul executiv al Casei Județene de Pensii (CJP) Vrancea.

Accesul în instituție va fi condiționat de purtarea măștii

Accesul în interiorul CJP Vrancea, atât al angajaților, cât și al publicului, va fi condiționat de purtarea măștii de protecție. Directorul CJP Vracea ne-a spus că în fiecare luni, angajații primesc măști pentru toată săptămâna respectivă, însă, în momentul în care cineva consideră că trebuie să-și înlocuiască masca, i se va da alta nouă. În situații izolate, dacă o persoană care se prezintă la CJP Vrancea fără mască, și are de rezolvat o problemă urgentă, i se va oferi o mască din partea instituției. „Vom avea un flux controlat în instituție, la ghișeele de Stabiliri vor intra maximum 3 persoane, la Plăți, maximum 2, la fel și la Casierie. Deocamdată acestea sunt activitățile pe care le redeschidem. Accesul în instituție se va face cu mască, gardianul îi va opri pe cei care nu respectă acest lucru și le va pune în vedere faptul că trebuie să poarte mască. În situații izolate, beneficiarilor care nu au, le vom da noi măști”, a mai spus Adrian Juravle.

Pandemia și tehnologia

Se pare că pandemia are și părțile ei bune: oamenii au început să se familiarizeze din ce în ce mai mult cu tehnologia. Pe durata stării de urgență, CJP Vrancea a pus la dispoziția publicului un număr de telefon și o adresă de mail prin care au ținut legătura cu beneficiarii în vederea diferitelor probleme ce țin de activitatea instituției. Cei care nu au avut dispozitive performante cu care să poată trimite documente în format electronic, fie au cerut ajutorul rudelor sau vecinilor, fie primăriilor de care aparțin. „Putem spune că avantajul acestei perioade este că învățăm cum să folosim mijloacele electronice, astfel încât să nu mai fie nevoie să ne mai deplasăm până la Casa de Pensii, spre exemplu. Noi ne adresăm unor persoane mai în vârstă care nu au fost obișnuite cu tehnologia, dar care au nepoți, copii sau vecini care-i pot ajuta. Ceea ce s-a și întâmplat. Ne-au sunat, ne-au spus că nu au cum să ne trimită documentele, le-am recomandat să se ducă la rudele apropiate sau vecini, și, în ultimă instanță, la primăria de domiciliu. Am primit solicitări pentru ajutoarele de deces sau recalculări și de pe adresele primăriilor”, a precizat directorul CJP Vrancea.

Mai puține ajutoare de deces în timpul pandemiei

Conform reprezentanților CJP Vrancea, în ultima perioadă au fost înregistrate mai puține solicitări pentru acordarea ajutoarelor de deces. „Începând de vineri, 15 mai, vom primi solicitări pentru acordarea ajutoarelor de deces și aici, dar și online. În online lucrurile au mers bine, dat fiind faptul că acordarea ajutorului de deces nu a mai fost condiționată de prezentarea, în original, a certificatului de deces. După ce oamenii trimiteau copia de pe certificatul de deces, buletin și cererea privind acordarea acetui sprijin, o trimiteau pe mail, noi le confirmam că am primit, după care trimiteam banii. Conform legii se acordă în termen de 3 zile de la data solicitării, acum dacă au trimis solicitarea și toate actele sunt în regulă, banii intră în cont a doua zi, sau după câteva zile, dacă dacă e prin mandat poștal. Au fost acordate chiar mai puține ajutoare de deces decât media dinainte de pandemie”, a mai spus Adrian Juravle.

Deocamdată nu se știe nimic despre biletele de tratament balnear, având în vedere că hotelurile sunt deschise doar pentru cei care se cazează în interes profesional.

Statistica activităților telefonice/online

În această perioadă, aproximativ 3.000 de persoane au sunat la CJP Vrancea pentru a obține răspunsuri cu privire la diferite probleme ce țin de competența instituției, în timp ce alte aproape 740 au comunicat cu reprezentanții instituției prin intermediul mail-urilor. „Audiențele telefonice în perioada 16.03- 30.04: 2.802, oameni care au sunat și s-au interesat de diferite probleme; număr de solicitări înregistrate pe mail în perioada 16.03-30.04: 732 de mail-uri privind recalculările, schimbarea adresei, schimbarea modului de plată din cont în bancă, din bancă la poștă, ajutoare de deces; iar prin poștă, în această perioadă, inclusiv poșta militară, am primit 1.664 de solicitări. Pentru perioada stării de urgență, s-a creat încă un număr telefonic pentru relații cu public, și încă o adresă de mail față de cea care exista, pentru primirea documentelor prin poșta electronică. Acestea rămân valabile. Pentru încă 30 de zile, cel puțin, vom acorda ajutoarele de deces atât fizic, cât și prin intermediul poștei electronice, așteptăm să vedem ce prevede starea de alertă. Încurajăm în continuare activitatea online și numai în cazurile izolate, în care nu pot fi făcute online, prezența la Casa de Pensii Vrancea!”, a mai spus Adrian Juravle.

Detalii contact Casa Județeană de Pensii Vrancea

Adresa: B-dul Brăilei, nr. 3bis., Focșani, județul Vrancea

Telefon Secretariat: 0237- – 212 627

Telefon Relații cu Publicul: 0237 – – 614 478

Fax: 0237 – – 217 758

E-mail: cjpvn@cnpp.ro/ bogdan.iaru@cnpp.ro

Pagină internet: www.cjpvn.ro/ www.cnpp.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here