GALERIE FOTO: Profesorul de sport la ora de comunicare – Florin Tudosă

0
976

Criza provocată de pandemia de COVID – 19 prelungește perioada în care elevii și profesorii de educație fizică și sport nu merg la școală. Bun prilej pentru profesori de sport vrânceni să facă o „Oră de comunicare”. În beneficiu propriu, dar și în beneficul elevilor lor și al cititorilor Monitorului de Vrancea, interesați de educația fizică și sportul în școală!

Florin Tudosă. Profesor de educație fizică și sport și, din ianuarie 2017, director, la Școala ,,Oana-Diana Renea” Focșani, absolvent al ”Universității Dunărea de Jos” Galați – Facultatea de Educație Fizică și Sport, promoția 2007. A fost arbitru de fotbal județean și arbitru de minifotbal, la nivel național. Este vicepreședinte al Asociației Județene de Fotbal Vrancea și al Comisiei Județene a Arbitrilor Vrancea, observator din partea AJF Vrancea. În plan strict profesional, este responsabil al Comisiei județene de organizare a fotbalului școlar – învățământ primar și gimnazial – a Inspectoratului Școlar Județean Vrancea. Are ca pasiune tenisul de câmp unde în afară de a fi spectator avizat este și un apreciat arbitru la competițiile de tenis ale arbitrilor de fotbal. Este, cum se poate lesne observa, un polivalent om de sport, dar și manager școlar, pespective din care este parte a Orei de comunicare de astăzi!

Așadar, Florin Tudosă!

– Ce face un profesor de sport când nu face ore de sport?

– Având în vedere situația dificilă prin care trecem cu toții încerc să stau cât mai mult în casă. Am mers la scoala doar pentru rezolvarea unor situații urgente, în rest mi-am dedicat timpul familiei. Sunt încrezător că împreună, cu responsabilitate, vom trece cu bine peste această perioadă grea.

– Ce ar putea să facă un elev care nu merge la cursuri și căruia îi place sportul. Sau care are, pur și simplu, nevoie de mișcare?

– Există perioade diferite în viață, situații când oamenii nu mai pot face activitatea fizică pe care o desfășurau zilnic, dar chiar și în aceste momente activitățile fizice ar trebui adaptate în funcție de spațiu, vârstă, activitate zilnică, stare de boală. Sunt convins că cei care sunt obișnuiți cu un asemenea stil de viață au reușit, prin improvizații, să gasească o variantă de a învinge sedentarismul.

– Dincolo de prezentul care vă rupe de munca de fiecare zi, ce credeți că este cum ar trebui sau, dimpotrivă, că nu merge la orele de educație fizică și sport?

– Nu pot spune că ar exista factori ce fac ca orele de educație fizică să nu se desfășoare așa cum ar trebui. Menirea noastră, a profesorilor de educație fizică și sport este aceea de a-i atrage pe elevi către această disciplină, către mișcare. Pentru mulți dintre copii, din păcate, aceasta este singura posibilitate de a face mișcare într-un cadru organizat. Conform unei situații cerute de M.E.C. cu privire la situația elevilor scutiți la disciplina educație fizică și sport, în școala noastră, dintr-un total de 719 elevi înscriși, doar 10 sunt scutiți de efort fizic, ceea ce demonstrează că nu există disfunctionalități.

– Nu este neapărat rostul lor, dar credeți că sunt orele de sport și competițiile școlare o rampă de lansare pentru sportul de performanță? Dacă da, puteți argumenta cu propria dumnevoastră experiență?

– Din punctul meu de vedere, lecțiile de educație fizică, precum și competițiile sportive școlare constitue un punct important de plecare pentru practicarea unui sport de performanță. Primul contact al elevului cu un specialist se produce în școală, la orele de educație fizică, de aceea aportul profesorului de educație fizică și sport este unul ridicat. El este cel care, în urma calităților observate la un copil, îl poate îndruma către o ramură sportivă. Să nu mai vorbim de competițiile sportive școlare unde pot fi selectați direct de către un antrenor.

– Aveți o relație profesională cu cluburile sportive sau cu căutătorii de talente pentru astfel de cluburi?

– Indiferent de școala în care m-am aflat, ușa a fost – și va fi întotdeauna – deschisă pentru colegii din performanță. De buna noastră colaborare pot profita elevii ce prezintă veleități pentru o ramura sportivă.

– Credeți că o activitate extrașcolară în sport aduce beneficii profesionale unui profesor de educație fizică și sport? De ce?

– Activitățile extrașcolare au importanța si rolul lor. Dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea în activități cât mai variate și bogate în conținut, cultivarea interesului pentru activități socio-culturale, fructificarea talentelor pesonale, desfășurându-se într-un cadru informal, permit și persoanelor cu dificultăți să se afirme în mediul școlar, reduc nivelul anxietății. Și permit profesorului o cunoaștere mai complexă a personalității fiecărui elev, cu beneficii pentru lucrul la orele de specialitate!

– Țineți cursuri on-line cu elevii dumneavoastră în această perioadă?

– Am ținut legătura cu aceștia prin doamnele învățătoare și profesorii diriginți. Am transmis modele complexe de exerciții pentru dezvoltare fizică armonioasă, în funcție de clasă.

– Cum credeți că vor arăta orele de sport după revenirea la cursuri?

– Cu siguranță, după o așa de mare pauză, cu mult entuziasm din partea elevilor!

– Vă mulțumesc!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here