GALERIE FOTO: Profesorul de sport, la ora de comunicare – Gică Mihai!

0
757

Criza provocată de pandemia de COVID – 19 prelungește perioada în care elevii și profesorii de educație fizică și sport nu merg la școală. Bun prilej pentru profesori de sport vrânceni să facă o „Oră de comunicare”. În beneficiu propriu, dar și în beneficul elevilor lor și al cititorilor Monitorului de Vrancea, interesați de educația fizică și sportul în școală!

Astăzi, Ora va fi cu Gică Mihai, profesor de educație fizică și sport la Slobozia Ciorăști. Cu Gică Mihai, fost jucător de fotbal la juniori, fost arbitru divizionar de fotbal, la Liga a III-a, sever și corect. Acum, observator de fotbal județean, jucător – de tenis de câmp și antrenor excepțional la grupe de copii care te încântă pe terenul de joc. Știința profesorului de a lucra cu copiii vine de la profesorat, celelelalte vin din talentul antrenorului.

Așadar, Gică Mihai!

– Ce face un profesor de sport când nu face ore de sport?

– Din păcate traversăm o perioadă nu tocmai plăcută din viața noastră în care nu ne putem desfășura activitățile noastre sportive. Făcând parte din fenomenul sport încă de acum mulți ani în urmă, ca jucător de fotbal la nivel de juniori, ca arbitru, ca antrenor și ca profesor de educație fizică, sincer să vă spun, îmi este foarte dificil, îmi lipsește activitatea sportivă, îmi lipsesc copiii. De aceea, în această perioadă nu am făcut decât să mă orientez către cărțile sau materiale de specialitate, îmi place să fiu informat cu tot ceea ce este nou în acest domeniu.

– Ce ar putea să facă un elev care nu merge la cursuri și căruia îi place sportul. Sau care are, pur și simplu, nevoie de mișcare…

– Nu există multe opțiuni, ținând cont că majoritatea copiilor locuiesc la bloc, unde este spațiu restrâns pentru activități sportive. Însă un complex de exerciții pentru influențarea selectivă a aparatului locomotor (de încălzire) sau un complex de exerciții pentru forță, pentru diferite grupe muscular (brațe, abdomen, spate și picioare) pot fi făcute în locuințe.

– Dincolo de prezentul care vă rupe de munca de fiecare zi, ce credeți că este cum ar trebui sau, dimpotrivă, că nu merge la orele de educație fizică și sport?

– Din punctul meu de vedere, principala problemă cu care ne confruntăm la nivel național este lipsa sălilor de sport. Ținând cont că perioada rece începe undeva la începutul lunii noiembrie și se termină undeva pe la sfârșitul lunii martie și suntem obligați să stăm foarte mult timp în interior, este foarte greu să ne desfășurăm activitățile sportive în lipsa spațiilor adecvate. Holurile școlilor sunt o soluție de avarie… Iar această problema o regăsim atât în mediul rural cât și în mediul urban.

– Nu este neapărat rostul lor, dar credeți că sunt orele de sport și competițiile școlare o rampă de lansare pentru sportul de performanță? Dacă da, puteți argumenta cu propria dumnevoastră experiență?

– Da, sunt! Noi, profesorii de educație fizică și sport avem rolul de a descoperi copiii cu anumite calități pentru o ramură sportivă, atât în cadrul orelor de educație fizică și sport cât și în competițiile școlare, pentru ca apoi să-i îndrumăm către sportul de performanță. Nu de puține ori am îndrumat copii către sportul de performanță, către Liceulcu Program Sportiv, la diferite ramuri sportive, precum handbalul, fotbalul sau atletismul. Vă pot da un exemplu: încă din primul an, pe când eram profesor la Școala Gimnazială nr.2 din Mărășești, în 2008, am descoperit un copil cu calități pentru a practica fotbalul. Era Georgian Dima, un copil talentat, dar care probabil nu avea șansa să practice acest sport, dacă nu era îndrumat de mine către domnul antrenor Alexandru Samoilă.

– Aveți o relație profesională cu cluburile sportive sau cu căutătorii de talente pentru astfel de cluburi?

– Asa cum v-am răspuns și la întrebarea anterioară, DA, și cu plăcere o fac de fiecare dată. Este păcat ca un copil cu calități să rămână ,,neșlefuit” și să nu practice un sport de performanță, care mai târziu să îi poată asigura un statut în societate.

– Credeți că o activitate extrașcolară în sport aduce beneficii profesionale unui profesor de educație fizică și sport? De ce?

– Am intrat în învățământ în anul 2008, ceea ce a coincis cu promovarea mea, ca arbitru, la Liga a III-a. În anul 2016, am întrerupt activitatea de arbitru și un an mai târziu am preluat o grupă de copiii, la Școala de Fotbal, Galactic Focșani. Prin urmare, în toți acești ani de la catedră am avut permanent activități extrașcolare și vă pot spune că au fost și sunt benefice pentru mine, am putut descoperi sportul din mai multe perspective, care au dus la dezvoltarea mea pe plan profesional.

– Țineți cursuri on-line cu elevii dumneavoastră în această perioadă?

– Este mult spus că țin cursuri on-line, însă ținem legatura pe site-urile de socializare unde le trimit linkuri și clipuri video cu anumite tipuri de exerciții. Și îi îndemn să și facă astfel de exerciții.

– Cum credeți că vor arăta orele de sport după revenirea la cursuri?

– Cu siguranță ca și înainte, cu bucurie, cu plăcere și cu mult entuziasm, ca o descătușare după această perioadă dificilă. Ca profesor la Școala Gimnazială „Ioan Vodă cel Viteaz” din Slobozia Ciorăști, vreau să le transmit copiilor că îi aștept cât mai rapid posibil pe terenul de sport.

Sursa foto: Petrică Butuc și facebook Gică Mihai

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here