Feliciu Paraschiv, director general Paco Supermarkets: Cumpărătorii au avut un comportament diferit faţă de cel normal

0
9072

Cum gestionați această criză generată de creşterea cumpărăturilor?

În reţeaua Paco Supermarkets avem scheme de personal uşor supradimensionate, pentru că vrem să avem magazinele bine mercantizate, fără a avea aşteptări din partea producătorilor pentru acest proces. În situaţia de faţă, cu efort mărit din partea personalului, am reuşit să aprovizionăm fără a avea sincope la raft cauzate de lipsa de personal suficient. Am redeschis colaborarea în această perioadă cu firme cu care o închisesem, am lucrat sporadic cu firme noi, am făcut tot posibilul să avem în permanenţă produse la raft.

Cât de mare este presiunea exercitată de clienții magazinelor Paco Supermarkets?

Numărul de clienţi/zi nu a crescut cu mai mult de 20% -30% faţă de media zilnică pentru această perioadă, în schimb a crescut semnificativ valoarea bonului. Am avut creşteri importante de vânzări începând cu a doua săptămână a lunii martie, creşteri de 30-40% faţă de media zilnică. Am avut şi vârfuri în anumite magazine, de până la 70-80% în unele zile.

Ați constatat un comportament diferit al cumpărătorilor în această perioadă ?

Shopperii au avut un comportament diferit faţă de cel normal, cumva situat undeva între comportamentul de regulă ataşat sărbătorilor, şi în acelaşi timp cumpărăturilor făcute cu prilejul înmormântărilor. Preţurile, brandurile, promoţiile nu au mai fost un criteriu de selecţie în procesul de cumpărare, mai importante au fost disponibilitatea şi poziţionarea produselor pe raft.

Pe ce segment al businessului Paco Supermarkets s-a manifestat cel mai intens presiunea în ultimele săptămâni?

Cea mai mare presiune a fost pusă pe departamentul de achiziţii care a trebuit să asigure în orice condiţii disponibilitatea produselor la raft, evitând la maximum situaţiile „out of stock”, situaţii care reprezintă unul dintre punctele critice ale politicilor Paco Supermarkets. O presiune la fel de mare a fost pusă şi pe colegii noştri din toate departamentele care au gestionat cu bine vânzările de mărfuri (cu mult peste media normală), pentru o perioadă mult mai mare decât perioadele de creşteri generate, de regulă, de sărbători. Acum, odată cu izolarea populaţiei la domiciliu, vânzările au scăzut foarte mult, în schimb a crescut presiunea psihică a personalului, pentru motivul că sunt expuşi îmbolnăvirii în orice moment.

Sursa text și foto: www.revista-piata.ro

Articolul integral pe – https://bit.ly/2QZzKao

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here