Avertisment! Nu transformați magazinele alimentare în baruri!

0
2125

Protecția Consumatorilor avertizează patronii magazinelor alimentare din sate să nu le transforme în baruri și să respecte măsurile dispuse prin ordonanțele militare referitoare la suspendarea activităților de servire şi consum a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice. Conducerea Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorior arată că vor fi aplicate sancțiuni maxime pentru agenții economici care nu respectă măsurile dispuse iar nerespectarea prevederilor în perioada stării de urgență constituie o circumstanță agravantă.

În aplicarea ordonanțelor militare, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) are sarcina de a verifica modul de respectare de către operatorii economici a prevederilor ordonanțelor militare și de a sancționa abaterile de la acestea. Ordonanțele militare prevăd, printre altele, suspendarea activităților de servire şi consum a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, organizate de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spaţiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locaţiei, rămânând permise activitățile de servire în sistem catering (la domiciliu). De asemenea, s-a dispus suspendarea tuturor activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear şi de îngrijire personală, realizate în spaţii închise.

Șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Vrancea, Dumitru Dilă, atrage atenția celor care continuă să nu respecte regulile obligatorii că vor fi drastic sancționați. De asemenea, vrâncenii sunt rugați să dea dovadă de spirit civic și să sesizeze orice abatere de la măsurile obligatorii, prin telefon (0237 217 000) sau prin corespondență electronică (reclamatii.vrancea@anpc.ro ).

„Îi asigurăm pe consumatori că, în ciuda măsurilor de prevenire pe care cu toţii trebuie să le luăm pentru limitarea răspândirii coronavirusului, instituția noastră îi apără în continuare și încearcă să le soluționeze problemele. Rugăm consumatorii să înţeleagă măsurile luate, să nu se deplaseze la sediul instituției, ci să ne contacteze prin modalităţile menţionate (telefonic, în scris, online), să anexeze la reclamaţii documente doveditoare suficiente, datele de identificare, inclusiv un număr de telefon pentru contact, datele operatorilor economici reclamaţi, iar comisarii CJPC Vrancea vor soluţiona cu prioritate reclamaţiile consumatorilor”, a arătat Dumitru Dilă.

Orice alte reclamații ale consumatorilor în această perioadă pot fi înaintate prin următoarele modalităţi:

– în scris, prin poştă, la adresa instituţiei: Focşani, Str. Lupeni nr. 6, jud. Vrancea;

– prin poştă electronică, la adresa de mail a instituţiei, reclamatii.vrancea@anpc.ro;

– prin formularul de sesizare existent pe site-ul ANPC, www.anpc.ro ;

– în cazul în care vor să depună reclamaţii împotriva unor operatori economici din alte judeţe, adresele poștale şi adresele de mail ale tuturor comisariatelor județene pentru protecția consumatorilor din țară pot fi găsite, de asemenea, pe site-ul ANPC;

– pentru informații legate de Direcția Insolvență a Persoanelor Fizice, consumatorii pot apela numărul de telefon 021 307 67 85 sau pot transmite solicitări pe adresa de mail: adresainsolventa@anpc.ro .

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here