Bugetul municipiului Adjud, lansat în dezbatere publică

0
59

Primăria Municipiului Adjud a organizat o dezbatere publică având ca temă proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului general de venituri și cheltuieli al unității administrativ teritoriale Adjud pentru anul 2020. Dezbaterea a avut loc în sala mică a Casei de Cultură „Tudor Vornicu”.

Primarul municipiului Adjud, Constantin Armencea, a declarat că bugetul municipiului Adjud pentru anul 2020 este unul dintre cele mai echilibrate din ultimii 20 de ani, cu un total de venituri la bugetul local de 48.557 mii lei (din care pentru secțiunea de funcționare suma de 29.320 mii lei și pentru secțiunea cheltuielilor de dezvoltare suma de 19.237 mii lei). Sumei de 48.557 mii lei se adaugă excedentul din anii precedenți, în valoare de 2031,187 mii lei. Cheltuielile previzionate în bugetul local al UAT Adjud pentru anul 2020 au un cuantum de 49.758 mii lei (din care 29.320 mii lei sunt destinați funcționării, dezvoltării fiindu-i atribuită o sumă totală de 20.438 mii lei). „Intenționăm să votăm bugetul în ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Adjud din 20 februarie 2020 și faptul că are loc această dezbatere publică nu înseamnă că, începând de astăzi, nu vom mai accepta recomandări din partea cetățenilor, ci dimpotrivă. Așteptăm în continuare recomandări scrise, până în pre-ziua ședinței de consiliu și suntem deschiși la orice idee venită din partea cetățenilor“, a precizat Constantin Armencea.

Dintre proiectele majore aflate pe lista de investiții cu finanțare de la bugetul local pentru anul 2020 enumerăm: finalizarea realizării Planului Urbanistic General al municipiului Adjud; cofinanțarea, în valoare de 699.500lei, a extinderii și modernizării sistemului de apă și canalizare în județul Vranceaqua, etapa a II-a; înființarea sistemului de distribuție a gazelor naturale în Adjudul Vechi; extinderea rețelei de alimentare cu energie electrică din cartierul Boșcani și din str. Primăverii

reabilitarea și modernizarea pieței agroalimentare din Adjud; reabilitarea trotuarelor de pe str. Siret; dirigenție de șantier pentru lucrările de intervenție pentru creșterea performanței energetice la blocurile 31, 72 și 92; modernizarea infrastructurii stradale din cartierul Adjud Nord, lucrări de intervenție pentru creșterea performanței energetice a clădirilor în care funcționează Casa de Cultură ”Tudor Vornicu”, Biblioteca Municipală, Colegiul Național ”Emil Botta”; construirea unui monument, în zona Casei de Cultură, pe care va fi montată placa comemorativă a eroilor adjudeni căzuți în primul război mondial. Placa din marmură ce poartă numele eroilor căzuți la datorie este montată, în acest moment, pe un perete exterior al Casei de Cultură ”Tudor Vornicu” iar lucrările de intervenție privind creșterea performanței energetice a clădirii obligă la relocarea monumentului.

De asemenea, parte a excedentului bugetar din anii precedenți, repartizat bugetului pentru 2020, va fi investit în locuri de joacă moderne care vor fi amplasate în parcurile din municipiu. „Deoarece în spațiul public a apărut informația conform căreia sintagma ”cheltuieli de funcționare” presupune doar cheltuielile salariale ale personalului din cadrul Primăriei Municipiului Adjud, comunicăm și pe această cale contribuabililor adjudeni că secțiunea de funcționare din cadrul bugetului anual este partea de bază, obligatorie, a unui buget local, care cuprinde veniturile necesare acoperirii cheltuielilor curente pentru realizarea atribuțiilor și competențelor stabilite prin lege, specifice fiecărei unități administrativ teritoriale precum: cheltuielile cu personalul (salariile angajaților Primăriei Municipiului Adjud și salariile angajaților unităților subordonate acesteia), iluminatul public, plata polițelor de asigurare a clădirilor de locuințe din fondul locativ, carburanți, lucrări de întreținere a tuturor clădirilor aflate în administrare (grădinițe, școli, colegii, bibliotecă, casă de cultură, sediu primărie, etc.), carburanți, tarife poștale, furnituri, birotică și papetărie necesare funcționării instituției, utilitățile necesare funcționării instituției în sediul actual, servicii de telefonie, burse școlare, aniversare 50 de ani de căsătorie, cheltuieli de judecată, chirii spații, etc.“, mai arată primarul Constantin Armencea.

Propunerile din partea cetățenilor urmează să fie analizate și se vor putea regăsi în forma finală a proiectului ce va fi supus votului în ședința de consiliu. Proiectul poate fi consultat accesând linkul – https://bit.ly/2UOJiaN

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here