Supermarket PACO a avut afaceri de peste 20 milioane euro în 2019; urmează deschiderea unui depozit logistic în Focșani

0
5298

Singurul retailer autohton din Vrancea, Supermarket PACO, a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de peste 20 milioane euro. A fost o creștere așteptată datorită investițiilor făcute în noile magazine, atenția la calitatea serviciilor oferite clienților. De altfel, după cele două deschideri de magazine din ultimele luni, Supermarket PACO are 15 magazine deschise în județ, fiind singurul retailer autohton din Vrancea. Supermarket PACO este o companie pur românească, cu capital românesc, care a crescut constant în ultimii ani iar toate investițiile au fost făcute din profit și din credite bancare.

Directorul general al rețelei Supermarket PACO, Feliciu Paraschiv, spune că anul 2020 va fi unul mai slăbuț iar creșterile vor veni din expansiune, deschiderea de noi magazine. De aceea, PACO vrea să deschidă un depozit logistic în Focșani, de unde să fie realizată aprovizionare celor 15 magazine, dar și cel puțin un nou magazin, dacă nu chiar două. Depozitul logistic ar urma să asigure o aprovizionare logistică printr-o colaborare mai bună direct cu producătorii, cu fabricile. „Am încheiat pe plus anul 2019, o creștere cum ne-am obișnuit, peste 20 milioane euro cifră de afaceri. E foarte bine. 2020 va fi un an mai slăbuț. Nu mai putem face creșteri intrinseci, un magazin ajuns la maturitate nu poate crește mai mult, indiferent de investițiile pe care le faci în el. Ocupă o piață, un număr de clienți de proximitate. Dar poți pierde din vânzări pentru că se întețește concurența din ce în ce mai mult, dar să crești mai mult de atât, nu. Pentru creștere pe 2020 este obligatoriu expansiunea. Nu se mai poate face creștere decât prin expansiune. Vrem să găsim zone noi, nu vrem să agresăm niciun retailer, niciun retailer român în principal.

Găsim zone noi, oportunități noi, nu vrem să deranjăm când deschidem un magazin, căutăm locuri unde chiar e nevoie de un magazin, facem studii de piață în acest sens. Nu intrăm în zone numai de dragul de a deschide un magazin sau de a ne șicana cu o rețea de magazine, ceea ce observăm că se întâmplă din ce în ce mai des în retail. Sunt magazine în țară deschise perete lângă perete. Distanța dintre ușile la două magazine concurente din Brăila, două lanțuri mari, este de patru metri. Este ilogic să spui că piața a cerut deschiderea unui al doilea magazin chiar acolo, lângă un magazin care deja exista. Asta este ambiție și luptă fără gândire”, a declarat directorul general al rețelei Supermarket PACO, Feliciu Paraschiv.

Acesta spune că retailerii români nu s-au adaptat noutăților din comerț, pierzând practic pe mână lor competiția cu retailul internațional. Chiar și în acest moment mai sunt zone, precum mediul rural, unde pot fi realizate investiții însă acestea trebuie adaptate specificului local, cu magazine de mici dimensiuni. „Sunt zone neexploatate, este ruralul care nu este exploatat suficient, sunt cartiere noi care nu sunt exploatate suficient. Doar că trebuie adaptate formatele de magazine exact pe dimensiunea pieței căreia i te adresezi. Nu faci un magazin de patru mii de metri într-un sat dar nici nu mai poți să funcționezi într-un sat cu un magazin de 50 de metri, cu o vânzătoare care stă pe scaun. Trebuie ridicat standardul și îmi pare că retailul românesc a dispărut pe mâna lui, pentru că nu a știut să se adapteze la nou. A existat mic.ro, rețeaua lui Patriciu, care a falimentat și care era un exemplu de cum ar trebui să arate un magazin. Vorbim doar despre imagine, nu de altceva, nu de cum a făcut afacere, ce prețuri, de ce au falimentat. Dar partea de imagine a fost excepționlă și îmi pare rău că retailerii români nu au înțeles, nu au vrut să se inspire de acolo pentru că erau magazine frumoase și accesibile, să nu ne plece clienții în retailul internațional”, a adăugat directorul general al rețelei Supermarket PACO, Feliciu Paraschiv.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here