Vrîncioaia. Lucrări de refacere pe DJ 205L

0
163
dav

Consiliul Județean Vrancea a scos la licitație lucrările de aducere la starea tehnică inițială a unor sectoare de drumuri județene și poduri afectate de fenomene hidro-meteorologice periculoase (alunecări de teren, inundații, cutremure etc.). Este vorba de refacerea drumului județean DJ 205L, km 0+040-0+120, punct Grumaz, comuna Vrîncioaia. În cadrul acestui proiect vor fi realizate următoarele categorii de activități: asigurarea serviciilor de proiectare la fazele: proiect tehnic de execuție și a detalii de execuție, verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, obținerea avizelor, acordurilor și autorizațiilor, pentru lucrările ce fac obiectul procedurii de atribuire; asigurarea serviciilor de asistență tehnică din partea proiectantului, pentru lucrările ce fac obiectul procedurii de atribuire. De asemenea vor fi realizate următoarele lucrări: execuția unui structuri de sprijin de tip zid de sprijin tip cornier în lungime de 125 metri; refacerea amprizei drumului și a structurii rutiere de 125 metri; execuția unei apărări de mal din beton cu elevația de 5 metri; calibrarea albiei și execuția unui prag de fund din beton armat; refacerea și consolidarea zonei drumului prin structura de gabioane,placate cu beton. Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 4,1 milioane de lei.

Vă reamintim că în luna martie a anului 2018, drumul județean DJ 205L a fost afectat de precipitațiile abundente și alunecările de teren în punctul Grumaz, comuna Vrîncioaia. „Ca urmare a căderilor de precipitații din ultimele zile, pe drumul județean 205 L, kilometrul 0+600, în zona Grumaz, o porțiune din platforma drumului s-a surpat. În aceeași zonă s-a înregistrat și o alunecare de teren ceea ce face ca acest drum să fie impracticabil circulației”, declara în luna martie 2018 directorul Direcției Tehnice și de Investiții din cadrul Consiliului Județean Vrancea, Romeo Iordache. La fața locului s-au deplasat mai mulți specialiști care au decis ca sectorul de drum să fie închis circulației până la refacerea suprafeței de rulare distruse.

A fost afectat rambleul drumului antrenând și jumătate din platforma drumului pe o lungime de aproximativ 8 metri întrerupând astfel circulația rutieră. Printre cauzele care au stat la baza producerii alunecărilor de teren se află o afluiere severă a fundației apărării de mal, dar și faptul că apărarea de mal nu este racordată corespunzător cu malul, favorizând astfel ca la debite ridicate ale râului Putna, apele să pătrundă prin spatele apărării, erodând astfel corpul drumului. O altă cauză a constituit-o colectarea și evacuarea defectuoasă a apelor subterane, care s-au infiltrat în corpul drumului, format în majoritate din material căzut de pe versanți și degajat de pe platforma drumului, favorizând instabilitatea acestuia.

Pentru refacerea zonei afectate, firma care a efectuat raportul de evaluare a propus următoarele lucrări: Devierea albiei, demolarea apărării de mal existente și amenajarea unui drum tehnologic precum și dezafectarea acestuia, pe o lungime de apropae 200 m și lățimea de 3,5 m, pentru accesul la amplasament: Execuția unei consolidări cu rol de apărare de mal, tip zid de sprijin din beton, cu lungimea de 100 m, elevatia de 5,0 m; Refacerea corpului drumului prin execuția unei structuri din pământ armat sau gabioane ancorate în umplutură, așezate pe un blocaj din anrocamente la bază, între spatele zidului și versant, sprijinite la parament pe coronamentul zidului.

Mai sunt propuse lucrări de fundație adâncită de parapet, praguri de fund, slituri drenante. Suplimentar față de lucrările propuse mai sus, este necesară execuția în continuarea consolidării, a unei apărări de mal, într-o structură agreată de administratorul cursului de apă, respectiv ABA Siret. Alunecarea de teren produsă pe malul râului Putna, amonte de podul rutier, km 3+475, este considerată o situație de urgență, în vederea refacerii și reamenajării albiei pe o lungime de circa 900 metri liniari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here