Cartoon Network, Cătălina Ponor, Asociația Telefonul Copilului si Poliția Română încurajează exemplul pozitiv în combaterea fenomenului bullying

0
43

Gimnasta Cătălina Ponor, multiplă campioană olimpică, mondială și europeană, este ambasadorul campaniei anti-bullying „Cartoon Network Clubul Prieteniei”, ajunsă la a cincea ediție. În 2019, campania susține puterea exemplului pozitiv, subliniind importanța educării comportamentelor dezirabile în rândul copiilor. Spotul campaniei, care va fi difuzat pe Cartoon Network și în mediul online, reprezintă un ghid al prieteniei, adresându-se tuturor copiilor cu mesaje ce consolidează educația susținută în familie: https://youtu.be/ZvEWSc4EZ4o

„Tradițional, familia este locul în care copiii își pot analiza, discuta și rezolva problemele în siguranță. De aceea susținem implicarea adulților din jurul lor – familie sau nu – în modelarea comportamentelor, prin tratarea cu empatie și respect a celor din jur. În același timp, susținem o legislație în domeniu care să permită acțiuni concrete din partea autorităților pentru reducerea fenomenului bullying. Astfel, Asociația Telefonul Copilului a contribuit la elaborarea inițiativei legislative cu privire la reglementarea abuzului de tip bullying, inițiativă aflată în procesul de promulgare. Asociația Telefonul Copilului a formulat, totodată, o propunere de politică publică pentru adoptarea unor măsuri concrete de prevenire și combatere a fenomenului bullying – propunere transpusă, în luna septembrie a acestui an, în inițiativă legislativă, aceasta aflându-se în dezbatere parlamentară în prezent. Măsurile propuse sunt orientate către dreptul fiecărui copil de a se simți în siguranță la școală. Campania lansată astăzi continuă acest demers, pe care ne bucurăm să îl parcurgem alături de Cartoon Network, Poliția Română și Cătălina Ponor”, a declarat Cătălina Surcel, Director Executiv al Asociației Telefonul Copilului.

Pe parcursul primelor 4 editii ale campaniei, Asociatia Telefonul Copilului a inregistrat un numar de 6.540 de situatii de tip bullying. Fenomenul bullying a fost înregistrat încă de la primul nivel de educație a copilului. Părinții au sesizat situații de bullying în grădinițe (8,76%), în clasele primare (40,29%), în gimnaziu (48,00%) și în liceu (2,95%). În ceea ce privește genul raportat la grupa de vârstă a victimelor, copiii pentru care părinții au solicitat serviciile Asociației sunt în procent de 70% băieți, aparținând grupelor de vârstă 3-6 ani, respectiv 7-10 ani.

Majoritatea părinților a contactat Asociația Telefonul Copilului în principal pentru a căuta soluții legale (62,29%), iar în lipsa unui cadru legislativ, aceștia au solicitat consilierea pentru a aborda individual intervenția (22,86%). Doar un părinte din șase (14,85%) a solicitat intervenția instituțiilor abilitate doar în baza regulamentului intern al unităților de învățământ. Peste jumătate (55,24%) dintre părinți sesizaseră deja managementul unității de învățământ și / sau Inspectoratul Școlar la momentul la care au contactat Asociația, declarându-se nemulțumiți de răspunsurile primite.

Atunci când vorbesc despre soluții, aproape jumătate dintre părinții copiilor victime ale fenomenului bullying doresc ca școala să intervină prin măsuri coercitive împotriva copilului agresor (44,19%), unii solicitând chiar excluderea copilului agresor din unitatea de învățământ (26,48%). Aproape o treime ia în considerare și posibilitatea transferului propriului copil la o altă unitate de învățământ, ca pe o înlăturare a abuzului la care acesta este supus (29,33%).

Gradul de interes din partea părinților și cadrelor didactice pentru combaterea privind fenomenului bullying este unul crescut și explică nevoia de măsuri concrete de gestionare exprimată de cele două categorii. Elevii din ciclul primar și cel gimnazial au discutat cel mai mult cu părinții. Odată cu creșterea vârstei se observă o preferință mai crescută din partea copiilor de a discuta cu prietenii despre agresiuni, întrucât crește și dorința de a face confidențe mai degrabă celor de vârste apropiate, decât adulților, față de care copiii doresc să își dobândească independența. „Intrăm în al cincilea an de campanie Cartoon Network Clubul Prieteniei cu intenția de a sublinia faptul că lupta împotriva fenomenului bullying are nevoie în continuare de efort, consecvență și de acțiuni concertate. Pe măsură ce ne dedicăm mai mult campaniei anti-bullying, devenim conștienți de complexitatea fenomenului și de necesitatea de a aborda sistematic toate dimensiunile sale. Suntem încântați să putem continua alături de Asociația Telefonul Copilului eforturile de a face din bullying un fenoment vizibil și recunoscut, care poate fi combătut și diminuat”, a declarat Malgosia Chapman, Vicepreședinte Brand & Content Engagement Europa Centrală și de Est, Turner.

Cătălina Ponor, ambasadoarea campaniei în 2019, declară: „Sunt bucuroasă să pot face parte dintr-o misiune generoasă și să pot transmite mesajul prieteniei copiilor. Cred în puterea exemplului și cred că putem trăi într-o lume mai bună, fiind mai buni unii cu ceilalți”. „În ultimii ani, Poliția Română a abordat prevenirea victimizării minorilor, în mod constant, ca prioritate națională de intervenție în domeniul prevenirii criminalității, context în care bullying-ul este una din temele abordate frecvent. Astfel, au fost inițiate și implementate, atât la nivel central, cât și regional/local, proiecte, campanii, activități punctuale în domeniu. Dezvoltarea parteneriatului cu alte instituţii sau organizaţii, care pot contribui la creşterea gradului de siguranţă în rândul cetățenilor, este un mod de lucru care conduce la eficientizarea şi multiplicarea acţiunilor cu caracter preventiv, în scopul atingerii obiectivelor Poliției Române în acest domeniu. Dacă în proiectul inițiat de Cartoon Network si Asociatia Telefonul Copilului suntem la a doua prezență, parteneriatul cu Asociația Telefonul Copilului este unul de tradiție, Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității desfășurând in mod constant, alături de aceasta, campanii de prevenire a victimizării minorilor”, a declarat Comisar de politie Sorin Stanica, directorul Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității, Inspectoratul General al Politiei Romane.

Proiectul Cartoon Network și Asociația Telefonul Copilului urmărește conștientizarea și prevenirea fenomenului, precum și identificarea acelor cazuri de tip bullying – violență verbală sau fizică, abuz emoțional, hărțuire și excludere – care au nevoie de sprijinul specialiștilor și pot beneficia de serviciile de consiliere oferite de către psihologi și asistenți sociali. Copiii, victime sau colegii acestora, precum și părinții sunt încurajați să ceară sprijin la linia gratuită 116 111, la www.116111.ro sau să găsească sfaturi pe www.cartoonnetwork.ro/clubulprieteniei.

În cadrul campaniei, mesajul este susținut și prin brățările prieteniei, care sunt disponibile prin parteneriatul cu Noriel. Acestea pot fi găsite în toate cele 75 de magazine ale retailer-ului de jucarii și sunt oferite gratuit copiilor și părinților.

„CLUBUL PRIETENIEI CARTOON NETWORK” se derulează și în alte ţări din Europa, Orientul Mijlociu și Asia. Copiii pot afla detalii despre fenomenul bullying pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei, unde pot, de asemenea, viziona videoclipuri animate și mesajul Cătălinei Ponor.

Cartoon Network este o divizie WarnerMedia şi canalul animat numărul 1 în Statele Unite ale Americii, care oferă cel mai bun conţinut original pentru copii şi familii, având în portofoliu seriale ca: Ben 10, Craig şi dumbrava, Steven Univers, Fetiţele Powerpuff şi Aventurile Fraţilor Urşi. Urmărit în 192 de ţări şi în peste 400 de milioane de gospodării, Cartoon Network inspiră noua generaţie de creatori şi inovatori, implicându-şi telespectatorii în universul său prin creativitate şi tehnologie.

Iniţiativa împotriva bullying-ului, „Cartoon Network Clubul Prieteniei” este o campanie premiată în lume şi reprezintă o sursă de inspiraţie pentru copiii şi părinţii care caută modalităţi de a primi ajutor pe tema bullying-ului.

WarnerMedia este o companie media şi de divertisment care creează şi distribuie conţinut premium şi recunoscut la nivel global, provenit de la oameni de media care lucrează pentru branduri ca: HBO, Warner Bros., TNT, TBS, truTV, CNN, DC Entertainment, New Line, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies şi altele.

Cu o experienţă de 18 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. De luni până vineri, între orele 08.00-20.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 decembrie 2018, un număr total de 2.450.888 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 82.684 cazuri care au necesitat consiliere de lungă durată și / sau intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom România și Telekom România Mobile Communications. Asociaţia Telefonul Copilului răspunde copiilor și online prin intermediul platformei de consiliere www.116111.ro, totodată prin intermediul aplicației mobile Happygraff, accesibilă pe telefoane mobile cu sistem de operare Android. Pentru informaţii detaliate despre Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă invităm să accesaţi https://www.telefonulcopilului.ro și pagina FB https://www.facebook.com/asociatiatelefonulcopilului.

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here