Oamenii de ştiinţă, intrigaţi de o planetă mare care orbitează o stea mică

0
94

Oamenii de ştiinţă şi-au exprimat surpriza ”absolută” după ce au descoperit un sistem solar situat la o distanţă de 30 de ani lumină de Pământ ce sfidează cunoştinţele actuale privind formarea corpurilor cereşti, o planetă mare, asemănătoare lui Jupiter, orbitând o stea pitică roşie, relatează Reuters. Stelele au, în general, dimensiuni mult mai mari chiar decât cele mai mari planete care le orbitează. Dar, în acest caz, steaua şi planeta nu sunt cu mult diferite, au indicat joi cercetătorii.

Steaua, numită GJ 3512, are aproximativ 12% din dimensiunea soarelui nostru, iar planeta care o orbitează are o masă de cel puţin aproximativ jumătate din Jupiter, cea mai mare planetă din sistemul nostru solar. ”Da, este o surpriză absolută”, a afirmat astrofizicianul Juan Carlos Morales din cadrul Institutului de Studii Spaţiale din Catalonia al Institutului de Ştiinţe Spaţiale din Spania, cel care a condus cercetarea publicată în revista Science. ”Descoperirea a fost surprinzătoare deoarece modelele teoretice privind formarea (planetelor) sugerează că stelele cu masă redusă găzduiesc de obicei planete mici, similare cu Pământul sau mici (planete) asemănătoare lui Neptun. În acest caz, am descoperit o planetă gazoasă gigantică, similară cu Jupiter, în jurul unei stele foarte mici”, a adăugat Morales.

Planeta, care la fel ca Jupiter este compusă în principal din gaz, a fost descoperită cu ajutorul unui telescop de la observatorul spaţial Calar Alto din Spania.

Întregul articol pe https://bit.ly/2naBGRi

Please enter your comment!
Please enter your name here