MFP extinde serviciile în Spaţiul Privat Virtual

0
48

Contribuabilii persoanele fizice vor putea accesa în Spaţiul Privat Virtual (SPV) noi documente, precum declaraţii de înregistrare fiscale, evidenţa creanţelor fiscale, notificări sau certificate de rezidenţă, odată cu extinderea serviciilor SPV, a anunţat, miercuri, Ministerul Finanţelor Publice (MFP).

„Pentru eficientizarea comunicării, îmbunătăţirea transparenţei şi reducerea birocraţiei ANAF, MFP a decis extinderea exploatării potenţialului Spaţiului Privat Virtual (SPV) ca instrument de relaţionare directă cu fiecare contribuabil la bugetul de stat. În acest sens, în SPV vor fi disponibile: chestionarele întocmite de persoanele fizice la sosirea si /sau plecarea în /din România; notificările privind rezidenta persoanelor fizice; declaraţiile de înregistrare fiscală; cererile pentru eliberarea Certificatului de rezidenţă fiscală; certificatele de rezidenţă fiscală; cererile de restituire; cererile de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţ/ municipiul Bucureşti sau a numărului unic de identificare din aplicaţia informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale; evidenţa creanţelor fiscale”, se arată într-un comunicat al MFP remis AGERPRES. De asemenea, prin SPV persoanele fizice vor avea posibilitatea să verifice corectitudinea prelucrării Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, pe care au depus-o pe suport de hârtie.

Finanţele au decis şi majorarea termenelor de păstrare în SPV a mai multor documente emise de către Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin corelare cu durata de valabilitate a acestora.

Întregul articol pe https://bit.ly/2lYJOUr

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here