Cadre didactice din Vrancea, la cursuri în Cehia în cadrul unui proiect Erasmus+

0
1007

PROGRAM DE FORMARE ERASMUS + KA1 PENTRU ȘASE CADRE DIDACTICE DIN VRANCEA

Un grup alcătuit din 6 cadre didactice (1director de școală și 5 profesori) a participat, în perioada 12-16 august, la cursul structurat „Approaching Multicultural Issues and Mixed Ability Classes”, din cadrul unui proiect Erasmus + „Incluziune şi egalitate de șanse la educaţie în comunități defavorizate”, organizat de ITC International la Praga, Cehia.

Cursul a vizat dezvoltarea expertizei cadrelor didactice în comunicarea şi dialogul intercultural și face parte din programul de formare „Incluziune şi egalitate de șanse la educaţie în comunități defavorizate”, un proiect Erasmus + KA1 (2018-1-RO01-KA101-047397) implementat de CJRAE Vrancea în perioada 01.07.2018 – 30.06.2020 (24 luni), proiect de mobilitate pentru personalul din domeniul educaţiei şcolare, ce vizează sprijinirea instituţiilor de învățământ în combaterea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii, a reducerii disparităților şi în oferirea unei educații de calitate care să faciliteze o carieră şcolară de succes pentru toţi elevii.

Participarea celor 6 cadre didactice (Postolache Gina Nicoleta – Școala Gimnazială Răcoasa; Petrea Daniela – Școala Gimnazială Pufești; Lazaschevici Tudorița – Școala Gimnazială „Mareșal Alexandru Averescu”, Adjud; Mitrofan Marieta Cristina – Școala Gimnazială Homocea; Tivgă Dana – Școala Gimnazială ”Pricipele Șerban Ghica și Principesa Aristița Ghica” Sihlea și Novetschi Mirela – Școala Gimnazială nr. 2 Mărășești) a fost coordonată de Brebuleț Silviu, reprezentat CJRAE, Vrancea.

Principalul obiectiv al cursului l-a reprezentat dezvoltarea competențelor personale şi instituționale în ceea ce priveşte dezvoltarea unor servicii educaționale de calitate pentru toţi copiii, în special pentru cei din grupuri vulnerabile şi în risc de abandon şcolar.

Cursul a îmbinat activităţile desfăşurate în context formal (prezentări interactive referitoare la istoria şi interculturalitate, specificul relaţionării dintre culturile şi populațiile majoritare din diferite state europene, exemple de bune practici privind integrarea socială şi educaţională a culturilor în diferite țări ale lumii) cu sesiuni de lucru interactive, dedicate dezvoltării competențelor specifice de facilitare a integrării copiilor din diferite culturi și naționalități, dezvoltării personale a cadrelor didactice participante, formării competențelor de lucru în echipă şi de organizare a activităţilor educaționale în echipe inter-disciplinare, dar şi pozitivarea atitudinii participanților faţă de diferite culturi şi necesitatea asigurării egalității de șanse la educaţie pentru toţi copiii.

Comunicat de presă

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here