Agenții economici vrânceni, controlați de fisc; vor verifica inclusiv utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic

0
717

Inspectorii fiscali au demarat, în această lună, o amplă acțiune de control la nivel național, prin care vor fi verificate 150 mii de agenți economici până la sfârșitul anului. Sunt vizate, în special, domenii precum alimentație publică, construcții, transport, comerț, dar și combaterea muncii la negru. Finanțiștii spun că aceste controale sunt efectuate în baza analizelor de risc și vor pune accent pe prevenție și îndrumare. Un comunicat al ANAF arată că este vizată în special zona București – Ilfov, efectivele de control fiind suplimentate cu 200 de inspectori. Controalele vor determina identificarea în timp real a erorilor, care, dacă sunt remediate în timp util, vor determina plata unor obligații fiscale accesorii mai mici, în comparație cu cele rezultate în urma unei inspecții fiscale generale. Contribuabilii au posibilitatea de a-și corecta declarațiile și de a se conforma la plata obligațiilor, potrivit legii. În cazul în care contribuabilii verificați refuză să se conformeze sau sunt constatate abateri semnificative, aceștia vor face obiectul unor investigații suplimentare, se arată într-un comunicat al ANAF.

Inspectorii antifraudă vor verifica inclusiv modul în care este respectată obligația legală privind dotarea și utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic. În acest sens, Ministerul Finanțelor Publice a propus, printr-un proiect de act normativ, eliminarea contravenției referitoare la nerespectarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevăzute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic de sub prevederile Legii prevenirii. Finanțiștii spun că este o măsură necesară deoarece până acum au fost desfășurate numeroase campanii de informare cu privire la obligativitatea dotării agenților economici cu noile case de marcat, iar furnizorii de case de marcat au stocuri asigurate pentru a face față cererilor din partea agenților economici.

De asemenea, finanțiștii le reamintesc agenților economici care, temporar, nu au bani în conturi că pot solicita eșalonarea la plată a obligațiilor fiscale. „Prin Ordonanța privind instituirea unor facilități fiscale, au fost prevăzute măsuri de restructurare a obligațiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018, pentru debitorii care au datorii mai mari de un milion de lei, bazate pe un plan de restructurare, plată eșalonată, monitorizare și supraveghere fiscală, pe perioada înlesnirilor. Același act normativ prevede și anularea accesoriilor aferente debitelor înregistrate la data de 31.12.2018 și care sunt sub un milion de lei, în cazul în care sunt achitate obligațiile fiscale principale, până la data de 15 decembrie 2019, precizează finanțiștii.

Pentru a evita eventualele abuzuri din partea inspectorilor fiscali, ANAF pune la dispoziția agenților economici adresa de email presa@anaf.ro, la care aceștia pot transmite propuneri și sugestii sau își pot exprima opinia cu privire la acțiunea de verificare la care au fost parte, astfel încât conducerea instituției să aibă cunoștință de eventualele probleme cu care contribuabiliii s-au confruntat, pe parcursul verificărilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here