Studiu GfK: Aproape un sfert dintre români apelează la un profesonist când vor să zugrăvească; 76% renovează singuri

0
53

Peste trei sferturi dintre românii (76%) care locuiesc la oraş preferă să zugrăvească singuri sau împreună cu un alt membru al familiei sau prieten şi doar aproape un sfert (24%) apelează la un zugrav profesionist, în special femeile, arată rezultatele unui studiu GfK România despre comportamentul de cumpărare pe piaţa vopselurilor lavabile.

Conform cercetării publicate miercuri, 7 din 10 români cumpără vopseaua din magazinele mari de bricolaj, în timp ce depozitele de materiale de construcţii sunt preferate de 18%, iar magazinele specializate din apropierea casei (de tip metalo-chimice) de 12% dintre cei chestionaţi.

Studiul anual GfK România relevă, totodată, că, pe genuri, bărbaţii sunt cei care aleg să zugrăvescă singuri sau împreună cu un alt membru al familiei sau prieten, iar majoritatea femeilor solicită, în mai mare măsură, ajutorul unui profesionist. La nivel general, 76% dintre românii care locuiesc în mediul urban preferă să zugrăvescă ei înşişi sau alături de un alt membru al familiei şi 24% apelează la un zugrav profesionist.

În aproape jumătate dintre cazuri (47%), vopselurile sunt cumpărate, de obicei, împreună cu un membru al familiei. De asemenea, 41% dintre respondenţi susţin că merg singuri la magazin pentru a cumpăra vopselurile necesare, iar în 10% dintre cazuri, zugravul angajat este direct implicat în procesul de achiziţie.

Potrivit sursei citate, culoarea cea mai des folosită este albul, utilizată pentru toate tipurile de camere. Totodată, vopseaua colorată este mai utilizată pentru camera copilului, dormitor şi living room, în timp ce albul este preferat pentru băi şi bucătării. Rezultatele GfK România relevă că 46% dintre consumatori au folosit vopsea albă, 26% vopsea colorată, iar 28% deopotrivă vopsea albă şi colorată.

În acelaşi timp, 71% dintre cei care au zugrăvit în anul anterior au renovat bucătăria şi 60% alte camere din apartament. Cele mai dificile activităţi în procesul de renovare a casei sunt considerate: curăţenia de după (47%), acoperirea mobilierului şi a podelelor (42%), pregătirea suprafeţelor pentru zugrăvire (36%), aplicarea chitului pe pereţi (31%).

În ceea ce priveşte loialitatea faţă de branduri, aceasta a scăzut de la 56%, în 2015, la 52% în 2018. În acest sens, 46% dintre cei care renovează ar schimba brandul dacă cel căutat nu este disponibil şi, în acelaşi procent, decid ce marcă să achiziţioneze la faţa locului, în magazin. Legat tot de branduri, studiul de specialitate dezvăluie faptul că prietenii şi familia sunt cele mai puternice surse de influenţă la momentul alegerii (51%), urmaţi de zugrav (47%) şi vânzător (45%). Dintre canalele de comunicare, televiziunea este cel mai influent.

Studiul GfK monitorizează tendinţele şi evoluţia principalilor indicatori de performanţă de pe piaţa vopselelor lavabile din România, în 2018. Eşantionul studiului a fost de 800 de respondenţi, dintre care 500 de persoane care şi-au renovat locuinţele şi 300 de meşteri zugravi, din mediul urban.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here