Circa 360.000 de utilizatori de internet au donat în mai puţin de trei ani peste 45 de milioane de yuani (6,54 milioane de dolari) pentru lucrările de renovare şi reparare a Marelui Zid Chinezesc, în cadrul unei campanii de finanţare participativă, a relatat miercuri publicaţia Beijing Daily, citată de Xinhua. Campania online a fost iniţiată în septembrie 2016 de Fundaţia Chineză pentru Conservarea Patrimoniului Cultural, o organizaţie supervizată de Admninistraţia Naţională a Patrimoniului Cultural. De asemenea, campania a fost susţinută de Fundaţia Tencent.
Conform paginii de internet a campaniei, sumele donate au fost utilizate pentru lucrările de reparaţie efectuate la mai multe secţiuni ale zidului din Beijing şi provinciile Hebei şi Shanxi. Potrivit Beijing Daily, este pentru prima dată când sunt realizate lucrări de întreţinere la Marele Zid Chinezesc prin intermediul unei campanii de finanţare participativă.
Organizatorii campaniei speră că aceasta va ajuta la creşterea nivelului de conştientizare cu privire la ameninţările cu care se confruntă Marele Zid Chinezesc. Marele Zid Chinezesc este inclus în Patrimoniul Mondial al Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură (UNESCO) şi este alcătuit din numeroase ziduri interconectate. Acesta traversează cincisprezece provincii şi oraşe. Din cauza influenţei umane şi a factorilor de mediu, unele secţiuni din Marele Zid Chinezesc s-au deteriorat sau s-au prăbuşit şi au nevoie urgentă de renovare.