ULTIMA ORĂ! IERARHIA absolvenților de clasa a VIII-a din Vrancea

0
7262

Inspectoratul Școlar Județean Vrancea a publicat ierrahia absolvenților de clasa a VIII-a, în vederea realizării admiterii acestora în învăţământul liceal. Ierarhia a fost realizată în urma calculării mediei ponderate între media generală obţinută la Evaluarea Naţională (cu o pondere de 80%) şi media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 20%).

Trei elevi din județ au reușit performanța de a avea 10 la media de admitere la liceu. Aceștia sunt Marius Baican de la Școala „Ion Basgan“ Focșani, Diana Gavrilă de la Școala Gimnazială „Învățător Ghe. Asănache“ Bordești și Andreea Tănase de la Școala Gimnazială Chiojdeni. Toți acești elevi au obținut 10 atât la probele din cadrul Evaluării Naționale 2019 cât și în anii de gimnaziu, în clasele V-VIII. Alți patru elevi au media de admitere 9,99.

IERARHIA poate fi văzută aici – Ierarhie_judet_Admitere_2019

Completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, se va derula începând de astăzi până pe 7 iulie şi va fi urmată de repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat, pe 12 iulie. De mâine și până pe 8 iulie are loc verificarea de către candidați și părinți a fișelor editate de calculator, corectarea greșelilor și listarea fișelor corectate din calculator.

În perioada 15 – 18 iulie 2019 are loc depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați, iar în zilele de 19, 22 și 23 iulie 2019, rezolvarea de către comisia județeană de admitere a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată, a repartizării candidaților care nu și-au depus dosarele de înscriere în termen și a candidaților care nu au participat sau au participat, dar nu au fost repartizați în etapa repartizării computerizate.

După cum este scris în metodologia oficială de desfășurare a admiterii în licee, repartizarea se face ordonând candidații descrescător, după medii, încercându-se plasarea fiecărui candidat, începând de la cel cu media cea mai mare până la cel cu media cea mai mică, la una din opțiunile exprimate. Ordonarea candidaților se face descrescător după mai multe criterii: media de admitere, media de evaluare națională, media generală de absolvire a claselor V-VIII, nota obținută la proba de limbă și literatură română din cadrul evaluării naționale, nota obținută la proba de matematică și de limba și literatura română din cadrul evaluării naționale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoștințelor de limbă maternă, susținută conform prevederilor Art. 10, în cazul candidaților care solicită înscrierea la unități de învățământ cu predare în limba minorităților naționale.

Calculul mediei de admitere se face astfel:MA=0,2 × ABS + 0,8 ×EN*

MA este media de admitere

ABS este media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;

EN* este media generală obținută la evaluarea națională susținută de absolvenții clasei a VIII-a. Ordinea opțiunilor de pe fișă este prin urmare semnificativă, prima opțiune exprimată este luată în considerare înaintea celorlalte opțiuni.

Cum se completează fișa de admitere

În ghidul admiterii computerizate postat pe site-ul admitere.edu.ro, sunt indicate instrucțiunile pentru completarea fişei de admitere după cum urmează:

1.Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor

2.Completează pe primele locuri opţiunile pe care le doreşti cel mai mult, chiar dacă nu eşti sigur că media îţi permite să intri la aceste opţiuni. Nu vei fi dezavantajat. Continuă cu opţiuni care ţi-ar plăcea, apoi opţiuni la care nu te-ar deranja să fii repartizat. Încheie cu opţiunile cele mai puţin dorite, dar pe care trebuie să le enumeri pe fişă, pentru siguranţă. Este preferabil să intri la un liceu care nu îţi place decât să nu intri deloc! Nu completa o opţiune nedorită înaintea unei opţiuni dorite! Prima opţiune este şi prima luată în considerare pentru fiecare elev.

3.Ţine cont de mediile de admitere din anii precedenţi pentru a-ţi calcula şansele de intrare la fiecare dintre opţiunile exprimate.

4.Completarea unui număr mare de opţiuni pe fişa de admitere NU îţi poate dăuna în niciun fel – oricum intri la prima opţiune a ta la care mai sunt locuri. În schimb, un număr prea mic de opţiuni îţi poate diminua serios şansele de a fi admis! Există riscul de a nu avea o medie suficient de bună pentru nici una din opţiunile exprimate. Nu există nici un “număr magic” de opţiuni care trebuie completate pe fişă: important este ca acest număr să fie suficient de mare ca să permită repartizarea şi să fie ordonate –de la cea mai dezirabilă la cea mai puţin dezirabilă.

5.Statistic, mediile de admitere sunt de la un an la altul puţin mai mari, un motiv în plus pentru a completa cât mai multe opţiuni pe fişă!Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din opţiuni să fie mult mai mare decât anii trecuţi, la fel cum este posibil să fie mai mică. Mediile anilor trecuţi sunt orientative.

6.Validarea fişelor este o operaţiune simplă, dar obligatorie pentru toţi candidaţii-eventualele greşeli apărute în transcrierea mediilor din cataloagele şcolare pe fişa de opţiuni, în completarea numelui candidatului sau scrierea neciteaţă a codurilor liceelor pot cauza neplăceri. Computerul “nu ştie” că un elev a completat codul 115 dar de fapt îl interesează specializarea cu numărul 151, sau că media de absolvire nu este 5,75 ci 7,55 ! Pentru a evita neplăcerile cauzate de transcrierea greşită a datelor de pe fişă, procedura necesită tipărirea fişelor aşa cum au fost introduse ele în baza de date. Fişa astfel tipărită, numită “fişă martor” se transmite la şcoala de provenienţă. În cele câteva zile rămase între introducerea fişei în computer şi data limită, diriginţii sunt cei care convoacă la şcoală toţi elevii însoţiţi de părinţi, care verifică opţiune cu opţiune corespondenţa fişei de martor cu fişa originală, semnând pentru conformitate. Neconcordanţele între fişa completată şi fişa martor trebuie semnalate imediat conducerii şcolii,care revine la centrul de colectare a datelor pentru a se face corecţia.

7.Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul EducaţieiNaţionale.

8.După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată.

9.Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie.

Pentru fiecare elev, se caută prima opţiune de pe listă unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune. Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la nici un liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here