CNAIR confirmă înființarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Focșani

0
431

Înființarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Focșani a fost confirmată, ieri, de Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR). Într-un comunicat de presă se arată că, prin Hotărârea 7 din 30 mai 2019, Consiliul de Administrație al CNAIR a fost de acord cu elaborarea unei strategii de dezvoltare pe termen lung prin înființarea unei noi regionale de drumuri poduri. Înființarea noii regionale este necesară pentru realizarea în bune condiții a activității CNAIR din teritoriu, ținând cont că DRDP Iași are în administrare 3600 km de drumuri naționale de pe suprafața administrativă a 8 județe din nord-estul țării. Prin înființarea DRDP Focșani se are în vedere eficientizarea intevențiilor drumarilor în această zonă a țării indiferent de anotimp, se arată în comunicatul de presă. CNAIR menționează că, „respingerea acestui punct de pe ordinea de zi a ședinței AGA din data de 13.06.2019 este doar o problematică ce ține de avizările interne, urmând ca materialul să fie repus pe circuitul de avizare potrivit dispozițiilor legale”.

Vă reamintim că decizia privind înființarea DRDP Focșani a fost luată după mai multe demersuri făcute de președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, care a motivat că este necesară această Direcție pentru eficientizarea activităților de întreținere, dar în special pentru reabilitarea și modernizarea drumurilor naționale din regiune.

Nou înființata DRDP Focșani va avea în administrare drumurile naționale din județele Vrancea, Buzău, Brăila, Galați și Vaslui. Practic, în acest context, DRDP Focșani va prelua o parte din patrimoniul DRDP Iași, în cazul județelor Vrancea, Galați și Vaslui, o parte din patrimoniul DRDP Constanța, în cazul județului Brăila și o parte din patrimoniul DRDP București, în cazul județului Buzău.

Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a declarat că odată cu înființarea DRDP Focșani, administrarea drumurilor naționale din regiune va fi una mult mai eficientă și va avea un rol determinant în special pentru modernizarea drumurilor naționale din regiune, dar și construirea de autostrăzi și drumuri expres. Fără doar și poate, Vrancea este unul dintre cele mai importante noduri rutiere și feroviare din Moldova căci unește nu doar Moldova de București, ci și Moldova de Ardeal și Dobrogea. Aici există cele mai vechi noduri feroviare din România și, după finalizarea DN 2 D Focșani Ojdula Târgu Secuiesc, putem afirma cu tărie că avem cel mai important nod rutier din Moldova. Din această perspectivă, se impunea înființarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri care să poată gestiona și administra mai eficient drumurile naționale ce străbat regiunea de la Nord la Sud, dar și de la Vest la Est. Faptul că o astfel de structură nu a existat până acum în regiune nu face cinste nimănui, iar decizia Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră de a se reforma și de a crea structuri mai eficiente nu poate fi decât una salutară. În calitate de Președinte al Consiliului Județean Vrancea sunt încrezător că drumurile naționale din județele Vrancea, Buzău, Brăila, Galați și Vaslui vor fi, pe viitor, mult mai bine gestionate, cu un trafic normal și cu incidente cât mai puține, se arată într-un comunicat semnt de Marian Oprișan.

Sursa foto: Facebook/DRDP Iasi Oficial

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here